Nieuw mainframe-vlaggeschip van Siemens

Siemens Nederland N.V.

ICP 0299.009

Den Haag, dinsdag 4 mei 1999

Nieuw mainframe-vlaggeschip van Siemens: meer vermogen voor server-consolidatie door krachtige CMOS-/390-processoren

Met de business-server S160 presenteert Siemens het nieuwe topmodel van de BS2000/OSD-serie. De S160 kan worden uitgerust met twaalf krachtige CMOS-/390-processoren en 16 Gbyte werkgeheugen. Daarmee wordt met name ingespeeld op de trend naar server-consolidatie bij grote organisaties. Zo is maximale performance beschikbaar zelfs voor de meest complexe toepassingen. De nieuwe business-server is vanaf nu leverbaar.

De nieuwe S160-servers zijn verkrijgbaar in zeven modellen met twee tot twaalf processoren en overtreffen met hun vermogen van meer dan 1000 RPF (1*) duidelijk de prestaties van het vorige topmodel. De buitengewoon hoge beschikbaarheid en de extra power zijn gerealiseerd door de samenvoeging van verschillende S160-mainframes tot één Hiplex-clusterplatform (Highly Integrated System Complex). Gebruikers in het bank- en verzekeringswezen, in industrie en bij de overheid gebruiken BS2000/OSD-servers om online te werken met bedrijfskritische toepassingen, maar ook voor hun omvangrijke tijdkritische batch-toepassingen. De BS2000/OSD-servers beschikken daartoe over een buitengewoon hoge transactiezekerheid, een grote beschikbaarheid en veel power.

De uitzonderlijke groei van de verkoop van mainframes is onder andere te danken aan de krachtig ter hand genomen innovaties in alle toekomst-georiënteerde toepassingsgebieden (bijv. SAP R/3, World Wide Web, Java, Data Warehouse).

(1* Siemens drukt de prestatiewaarden van BS2000-mainframes uit in Relative Performance Factor (RPF). 1 RPF komt ongeveer overeen met 1,3 tot 1,5 Mips (Million Instructions per Second).)

Nadere inlichtingen voor de lezer:
divisie Informatie en Communicatie Producten
Tel. (070) 333 1700

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Sandra Strotkamp
Tel. (070) 333 1433