Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 04-05-1999

Dinsdag 4 Mei

GELDBOETE GEIND ('s-Hertogenbosch)

Bij een routinecontrole op de Barbaraplaats is maandagavond een 43-jarige Bosschenaar aangehouden. De man bleek vrouwe Justitia nog een geldboete verschuldigd te zijn van f. 150,00. Nadat hij de boete alsnog had betaald is hij weer in vrijheid gesteld.

DIEFSTAL PORTEMONNEE ('s-Hertogenbosch)

In een winkel aan het Rivierenplein liet een vrouw haar boodschappenwagentje enige tijd onbeheerd staan bij de groente-afdeling. Dat bleek echter lang genoeg voor een andere onbekende bezoeker van de winkel om uit de boodschappentas een portemonnee met daarin een geldbedrag van f. 200,00 weg te nemen.

ZINLOOS GEWELD (Rosmalen)

Een 17-jarige jongen uit 's-Hertogenbosch is in de nacht van zondag op maandag op de Schoolstraat in Rosmalen mishandeld door een onbekende man. De jongen had net met twee vrienden een horecazaak verlaten en liep in de richting van zijn bromfiets. Zij werden onderweg aangesproken door een onbekende man die vroeg of hij ergens nog wat kon eten. Toen hij niet direct antwoord kreeg gaf hij de 17-jarige jongen een elleboogstoot in gezicht. In het ziekenhuis bleek dat de jongen een gebroken neus had opgelopen.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (Drunen)

Een 17 jarige bromfietsbestuurder uit Waalwijk en zijn 15-jarige passagier, zijn maandagavond op de kruising van de Torenstraat met de Kanaalweg en de Hoge Schijf in Drunen gewond geraakt. De bromfietser reed over de Hoge Schijf en verleende op de kruising geen vrije doorgang aan een over de Torenstraat rijdende personenauto die werd bestuurd door een 49-jarige Drunenaar. De bromfietser en zijn passagier kwamen ten val. Beiden zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

POGING DIEFSTAL BESTELAUTO (Drunen)

Afgelopen nacht hebben onbekenden getracht vanaf een erf aan het Groenewoud in Drunen een bestelauto van het merk Mercedes weg te nemen. Een getuige zag twee personen in de bestelauto zitten die er bij het zien van de getuige snel vandoor gingen. Zij stapten in een donkerkleurige personenauto die daarop met gedoofde verlichting weg reed. Het contactslot en een portierslot van de bestelauto bleken te zijn geforceerd.

SLECHT VOORBEELD ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is een medewerker van een horecagelegenheid in de Bossche binnenstad bekeurd. De 30-jarige man stond in het Tweede Korenstraatje in het openbaar te urineren. Toen agenten hem daarop aanspraken verklaarde hij het probleem niet in te zien. Slecht voorbeeld doet slecht volgen dachten de agenten en gaven de man een proces-verbaal.

TASJESROVERS OP HETERDAAD BETRAPT EN AANGEHOUDEN

('s-Hertogenbosch) Twee surveillerende agenten waren afgelopen nacht getuige van een poging tot tasjesroof op de Stationsweg in 's-Hertogenbosch. Zij reden achter een over het trottoir rijdende bromfiets waarop twee jongens zaten die geen helm droegen. Omdat de agenten het tweetal daarop wilde aanspreken reden zij in hun richting. Kort achter de bromfiets rijdend zagen zij dat de b estuurder plotseling snelheid minderde en in de richting van een over het trottoir lopende man reed. De passagier van de bromfiets greep naar de tas die de voetganger bij zich had maar het lukte hem niet deze uit zijn hand te rukken. Het tweetal, 21-jarige inwoner van Kaatsheuvel en een 12-jarige Bosschenaar kon onmiddellijk daarna worden aangehouden.

INBRAAK(Drunen)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan het Anton Pieckplein in Drunen. Er bleek een raam te zijn opengebroken. Er zijn geen vermissingen geconstateerd. Het vermoeden bestaat dat de inbrekers geschrokken zijn van het alarm dat afging en er daarom zonder buit vandoor zijn gegaan.

VERDUISTERING PERSONENAUTO ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is op de Parallelweg in 's-Hertogenbosch een 32-jarge inwoner van Veghel aangehouden terzake verduistering van een personenauto. Surveillerende agenten zagen de man achter het stuur van de geparkeerde auto zitten. Bij controle bleek dat de eigenaar van de auto, een inwoner van Uden, een dag eerder aangifte had gedaan van verduistering van zijn auto.

ZAKKENROLLERIJ ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen tussen 09.00 uur en 09.30 uur is een 34-jaroge vrouw uit 's-Hertogenbosch in de Bossche binnenstad in haar woonplaats slachtoffer geworden van zakkenrollerij. Tussen de Visstraat en de Hinthamerstraat heeft iemand kans gezien haar portemonnee uit haar tas weg te nemen. In de portemonnee zat een geldbedrag van f. 200,00 en een bankpas.

BEDRIJFSINBRAAK (Rosmalen)

Vermoedelijk afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan het Westeind in Rosmalen. In een kantoorruimte is een sleutelkastje geforceerd en met een van de sleutels werd een kluis geopend. Daaruit zijn twee geldkistjes weggenomen.