Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 04-05-1999

Dinsdag 4 Mei

AUTO GESTOLEN

Op de Zeelandsedijk in Volkel is maandagmiddag een personenauto gestolen. Het betrof een Volkswagen Vento, kenteken HD-BN-44.

AUTO TEGEN BOOM, MAN GEWOND

Afgelopen nacht is op de Bergmaas in Zeeland een 44-jarige man uit Geldrop met zijn auto tegen een boom gereden. De man raakte zwaar gewond en is overgebracht naar her Radboud Ziekenhuis in Nijmegen. Omdat de man sterk naar alcohol rook is een bloedproef van hem afgenomen. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek dat het slachtoffer een scheurtje in de schedel, een armfractuur en rug- en buikletsel had opgelopen. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

MAN AANGEHOUDEN VOOR VERDUISTERING

De politie in Den Bosch heeft dinsdagmorgen een 32-jarige inwoner van Veghel aangehouden. De man was in het bezit van een auto die hij op woensdag 28 april j.l. had meegenomen van een vriend, woonachtig op de Beatrixhof in Uden. De auto was nog niet teruggebracht, derhalve deed de Udenaar aangifte van verduistering. De verdachte is in verzekering gesteld.

PORTEMONNEE GESTOLEN

Maandagmiddag is in een bedrijfspand aan de Loopkantstraat in Uden de portemonnee van een werknemer gestolen. De portemonnee, met f.400,-- en enkele pasjes, werd uit een jaszak gehaald.

MAN MET DRIE KINDEREN STELEN IJZER

De politie heeft maandagavond een 35-jarige Udenaar verhoord in verband met de diefstal van ijzer. De man bekende dat hij, kort voor de aanhouding, met behulp van twee zoontjes en een buurjongen ijzer had gestolen vanaf een terrein aan de Vlagheide in Eerde. De kinderen waren over het hek geklommen en gaven de man vervolgens het oud ijzer aan, bestaande uit zink, koper en aluminium. Een getuige zag de diefstal en belde de politie, de agenten troffen de auto van de man en de kinderen vervolgens aan op de Lippstadtsingel in Uden. In het bijzijn van de agenten heeft de man daarna de hoeveelheid gestolen ijzer weer aan de eigenaar teruggegeven. Deze laatste heeft aangifte gedaan van diefstal.