Politiebericht provincie Groningen

Korps: Groningen, plaats: Diverse 05-05-99

Persberichten provincie Groningen/
Woensdag 5 mei 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost Bedum: Dodelijk ongeval

Gistermiddag is een 21-jarige bestuurster van een personenauto uit Grootegast in Bedum om het leven gekomen. De bestuurster verleende, komende vanaf de afrit van de Eemshavenweg, geen voorrang aan een 22-jarige vrachtwagenchauffeur uit Thesinge die op de St. Annerweg reed. Het slachtoffer is op de plek van de aanrijding aan haar verwondingen overleden.

Aduard / Ulrum: Snelheidscontrole
Dinsdagmiddag heeft de politie op de N 355 (maximum snelheid 80 km/u) in Aduard een snelheidscontrole gehouden. Van de 463 bestuurders van motorvoertuigen die politie heeft gecontroleerd, reden er vijf te snel. De snelheden lagen tussen de 87 en 98 km/u. Dinsdagmorgen heeft de politie eveneens op de N 361 (maximum snelheid 80 km/u) in Ulrum een snelheidscontrole gehouden. Twaalf bestuurders kregen een proces-verbaal voor het te snel rijden. In totaal passeerden 187 bestuurders de controlepost. De snelheden lagen tussen de 87 en 100 km/u.

Leens: Ongeval met aanhangwagen
Gistermiddag is een personenauto, waarachter een aanhangwagen was gekoppeld, op de Provincialeweg S 2 in Leens geschaard. De 36-jarige bestuurder van de personenauto uit Enschede, die de aanhangwagen met 70 pakken stro had geladen, hield de combinatie door overbelading niet meer op de weg. De Provincialeweg is een tijd gestremd geweest. De technische verkeersdienst heeft een onderzoek ingesteld en maakt tegen de bestuurder proces-verbaal op.

Wehe den Hoorn / Foxhol: Snelheidscontrole
Op de N 361 (maximum snelheid 80 km/u) in Wehe den Hoord hield de politie dinsdagmiddag een snelheidscontrole. Van 589 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen reden er 33 te snel. De geconstateerde snelheden lagen hier tussen de 87 en 103 km/u.
Dinsdagmiddag heeft de politie op de Energieweg (80 km/u) in Foxhol een snelheidscontrole gehouden. Van de 406 gecontroleerde bestuurders reden er 52 te snel (een overtredingspercentage van 12.8 %) De hoogst gemeten snelheid was 127 km/u.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010