IBM breidt Aptiva-lijn uit met Intel Pentium III-modellen

Datum nieuwsfeit: 05-05-1999

IBM breidt Aptiva-lijn uit met Intel Pentium III-modellen en vernieuwt bestaande modellen

Eerste DVD-PC onder 3.000,-

Amsterdam, 4 mei 1999 ? IBM vernieuwt modellen in de huidige IBM Aptiva-lijn en voegt drie high-end modellen toe. De drie nieuwe high-end modellen beschikken over een Pentium III processor (tot 500 MHz) en zesde generatie DVD-video voor realistische videobeelden en Dolby Digital-geluid van bioscoopkwaliteit. De overige IBM Aptiva-modellen zijn nu uitgerust met een AMD K6-2 processor (tot 450 MHz) of een Pentium II processor (tot 450 MHz), en vierde of zesde generatie DVD. De nieuwe IBM Aptiva-lijn bevat daarmee de eerste multimedia PC´s met DVD onder de fl. 3.000,-. Met de nieuwe Aptiva-lijn biedt IBM dan ook een ruime keuze voor zowel de prijsbewuste consument als de professionele gebruiker.

Alle modellen bevatten een 15 of 17 inch monitor of een 15 inch TFT monitor voor nog betere beeldkwaliteit en nog krachtiger multimedia-mogelijkheden. De verbeterde multimedia en grotere verwerkingskracht maken de Aptiva een ideale tool voor de ?e-lifestyle? waarin Internet en multimedia centraal staan. On-line winkelen, surfen op het Internet, op aanvraag video?s bekijken op de PC, alles is mogelijk met de nieuwe IBM Aptiva-modellen.

Belangrijkste pluspunten van de nieuwe IBM Aptiva modellen:
- Kracht en snelheid: Intel Pentium III processors met 450 of 500 MHz op de drie high-end modellen en Intel Pentium II met 450, 400 of 350 MHz, of AMD K6-2 met 380, 400 of 450 MHz op de overige modellen; 128 of 64 MB SDRAM; 512 Kb cache.

- Uitgebreide multimedia: vierde of zelfs zesde generatie DVD-video op de meeste modellen; accelerated 3D graphics en Vidia Riva 128 2X AGP-kaart of ATI Rage Pro Turbo op sommige modellen; Crystalclear 3D Theatresound en Infinity-speakers standaard op alle modellen.

- Groot gebruiksgemak: alle modellen zijn standaard uitgerust met IBM?s ScrollPoint muis en het IBM Rapid Access-toetsenbord, waardoor met een simpele druk op een toets snel, eenvoudig en effici ënt programma?s of het
Internet kunnen worden geactiveerd.

- Snelle Internet-toegang: alle modellen zijn standaard uitgerust met K56 Flex data/fax/spraak-modem (V.90-compatibel).

- Uitgebreide software: de nieuwste, meest geavanceerde productieve en educatieve softwarepakketten zoals Lotus SmartSuite Millennium, bekroonde titels van Edmark educatieve software en IBM World Book 1999. Op alle modellen met een Pentium III processor wordt tevens een DVD-game geleverd, speciaal aangepast voor Pentium III gebruik. Alle modellen zijn standaard uitgerust met de gebruiksvriendelijke RingCentral-software, waarmee de PC als fax, telefoon of antwoordapparaat kan fungeren.

Aanvullende informatie treft u in de bijlage.

Internet-gebruikers kunnen voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: www.pc.ibm.com/nl. Tevens kunt u voor meer informatie telefonisch terecht bij het IBM PC Response Centre (020 ? 504 05 01). Dit persbericht en andere informatie van en over IBM is electronisch beschikbaar op NEWSdesk, het online IT-nieuwsnetwerk. Deze dienst is bereikbaar op het Internet, WWW-adres: www.newsdesk.com.

Voor meer informatie:

IBM Nederland N.V. Namens IBM
Personal Systems Group Brodeur Schoep & Van der Toorn Marleen van Dijk/Etta Pouw Ina van der Meulen 020 - 5135313 020 - 487 40 00
(marleen_van_dijk@nl.ibm.com) (ina@svdt.nl)

Aanvullende informatie nieuwe IBM Aptiva modellen

Modellen met Pentium III-processor
IBM Aptiva 736 (supertower)
Prijs: ? 8.299,- ofwel 3.772 EUR (1)
Processor: Pentium III, 500 MHz
Scherm: 15-inch TFT
Verder biedt het model 736: 128 MB SD RAM, een cache van 512 KB, een vaste schijf van 13 GB, zesde generatie DVD, een nVidia Riva 128 2xAGP-kaart met 8 MB videogeheugen, 3D Theatresound en Infinity-speakers.

IBM Aptiva 732 (supertower)
Prijs: ? 5.999,- ofwel 2.727 EUR (1)
Processor: Pentium III, 500 MHz
Scherm: 17 inch
Verder biedt het model 732: 128 MB SD RAM, een cache van 512 KB, een vaste schijf van 13 GB, zesde generatie DVD, een nVidia Riva 128 2xAGP-kaart met 8 MB videogeheugen, 3D Theatresound en Infinity-speakers.

IBM Aptiva 702 (supertower)
Prijs: ? 5.299,- (2.409 EUR) ? inclusief 17-inch scherm (1) Processor: Pentium III, 450 MHz
Scherm: 17 inch
Verder biedt het model 702: 128 MB SD RAM, een cache van 512 KB, een vaste schijf van 13 GB, zesde generatie DVD, een nVidia Riva 128 2xAGP-kaart met 8 MB videogeheugen, 3D Theatresound en Infinity-speakers.

Modellen met AMD K6-2 processor
IBM Aptiva 265/275 (minitower)
Prijs: slechts ? 3.499,- (ofwel 1.590 EUR) of ? 3.899,- (ofwel 1.772 EUR) met 17-inch beeldscherm (1)
Processor: AMD K6-2 processor van 450 MHz met 3D Now!-technologie Verder biedt het model 265/275: 64 MB SDRAM, een vaste schijf van 8 GB en DVD-video.

IBM Aptiva 245/255 (minitower)
Prijs: slechts ? 2.999,- (ofwel 1.363 EUR) of ? 3.399,- (ofwel 1.545 EUR) met 17-inch beeldscherm (1)
Processor: AMD K6-2 processor van 450 MHz met 3D Now!-technologie Verder biedt het model 245/255: 64 MB SDRAM, een vaste schijf van 8 GB en DVD-video.

IBM Aptiva 225 (minitower)
Prijs: slechts ? 2.799,- ofwel 1.272 EUR met 15-inch beeldscherm (1) Processor: AMD K6-2 processor van 380 MHz met 3D Now!-technologie Verder biedt het model 225: 64 MB SDRAM, een vaste schijf van 8 GB en een 40x cd-romdrive.

Service en ondersteuning van IBM
Het HelpWare-callcenter van IBM biedt persoonlijke hulp toegesneden op de behoeften van PC-gebruikers thuis (2).

1. Geadviseerde straatprijs. De werkelijke prijs kan afwijken. Alle prijzen inclusief BTW.

2. Aptiva: na registratie heeft de consument recht op gratis software- (30 dagen) en hardware-ondersteuning (1 jaar). Telefonische hulp wordt geboden tussen 8:00 uur en 24:00 uur.