HP introduceert grafische workstations onder Windows NT

Datum nieuwsfeit: 05-05-1999
Hewlett-Packard persbericht

HP INTRODUCEERT GRAFISCHE PERSONAL WORKSTATIONS ONDER WINDOWS NT

Nieuwe serie HP VISUALIZE Personal Workstations beschikt over zeer snel 3D-grafisch subsysteem en wordt 'build-to-order' geleverd.

Amstelveen, 5 mei 1999 - Vandaag brengt Hewlett-Packard de HP VISUALIZE Personal Workstations op de markt. Het betreft 3D grafische werkstations onder Windows NT. De nieuwe werkstations zijn een perfecte aanvulling op de al bestaande series HP VISUALIZE UNIX System Workstations en HP Kayak PC Workstations.

De nieuwe werkstations richten zich wat betreft mogelijkheden en snelheid vooral op technische en creatieve gebruikers die de Windows NT-omgeving willen combineren met geavanceerde 3D-graphics voor bijvoorbeeld mechanisch ontwerpen (MDA) of het ontwikkelen van 'content' voor Internet. Ze zijn daartoe uitgerust met een Pentium III of Pentium III Xeon processor en gebaseerd op de bewezen HP VISUALIZE fx grafische architectuur. De systemen worden volgens het 'build-to-order' principe door HP direct aan de eindgebruiker geleverd. Er wordt ook samengewerkt met een aantal gecertificeerde dealers die de werkstations voorzien van specifieke applicaties.

Evenals de al bestaande Kayak PC werkstations zijn ook de nieuwe Personal Workstations uitgerust met software voor systeemmanagement en het vergroten van de betrouwbaarheid, waaronder HP TopTools, HP MaxLife en HP UltraFlow.

P-klasse en C-klasse werkstations
De nieuwe serie HP VISUALIZE Personal Workstations omvat P-klasse en X-klasse systemen. De P450 en P500 modellen bieden ontwerpers, wetenschappers en creatieven alle mogelijkheden om complexe 3D-modellen in kleur te bewerken en manipuleren. De HP VISUALIZE Personal Workstations X500 en X550 zijn er voor professionals die gebruik maken van 'zware' toepassingen zoals simulaties, virtual prototyping en andere applicaties die hoge eisen aan de verwerking en weergave van grafische beelden stellen.

Grafisch subsysteem
Het grafisch subsysteem HP VISUALIZE fx+ is gebaseerd op grafische technologie die oorspronkelijk is ontwikkeld voor de uiterst snelle UNIX werkstations van HP. Het systeem biedt niet alleen excellente grafische prestaties maar ook de juiste betrouwbaarheid voor bedrijfskritische toepassingen. Benchmarks wijzen uit dat het HP VISUALIZE X500 Personal Workstation met het fx4+ grafische systeem tien tot 200 procent sneller is dan concurrerende systemen.

Voor gebruikers die hun systeem willen inzetten voor een breed spectrum van applicaties bieden de nieuwe werkstations ook ondersteuning aan de ELSA GLoria Synergy+ grafische kaart. Daarmee wordt 3D-graphics mogelijk tegen een zeer lage prijs.

Meer informatie over de HP VISUALIZE Personal Workstations is te vinden op www.hp.com/go/visualize.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.