Nederlands mediabureau AdValue opent vestiging in Londen

Datum nieuwsfeit: 05-05-1999

Rotterdam, 5 mei 1999

AdValue pan-Europees en in de VS

Nederlands online mediabureau opent vestiging in Londen

Deze week opent AdValue haar eerste buitenlandse vestiging in Londen. Dit als onderdeel van een strategie gericht op snelle internationalisering. In de loop van dit jaar zullen vestigingen in New York, Parijs en Düsseldorf volgen. Met de uitbreiding op internationaal niveau reageert AdValue op de wensen van haar klanten. Nu al plaatst het mediabureau campagnes op Amerikaanse en Europese websites. Een voorbeeld van de internationale online mediaplanning is de Scandinavische campagne voor TNT.

Wat AdValue onderscheidt, is het feit dat ze zich als mediabureau onafhankelijk opstelt in tegenstelling tot veel andere partijen op het gebied van adverteren op Internet. Het bereik van online reclamecampagnes die zijn gepland door een mediabureau is groter, omdat deze niet gebonden is aan bepaalde websites. Voor deze werkwijze is een nauw contact met eigenaren van een groot aantal sites noodzakelijk, vandaar de opening van vestigingen in andere landen. “Het succes in Nederland komt mede voort uit de acceptatie van onze werkwijze bij website-eigenaren en adverteerders. Hierbij is een nauw contact erg belangrijk. We gaan deze strategie ook internationaal inzetten”, aldus Alex Stil van AdValue.

Alex Stil: “Nederlandse Internet-gebruikers surfen ook naar buitenlandse sites zoals Yahoo. Met onze internationale vestigingen zorgen we ervoor dat onze adverteerders hun doelgroep ook daar kunnen bereiken. Daarnaast zullen we ons ook op nieuwe klanten in de verschillende landen richten.” Uit een recent onderzoek van het IAB (Internet Advertising Bureau) blijkt dat budgetten voor online adverteren toenemen, maar nog vaak in de VS blijven steken. Met het kantoor in New York begint AdValue actief te worden in deze ‘booming’ markt. AdValue stelt zich daarnaast op als Europees aanspreekpunt voor Amerikaanse partijen die in Europa willen adverteren.

Online mediabureau AdValue verzorgt voor adverteerders de planning en plaatsing van advertentiecampagnes op Internet. Doelstelling is zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden die Internet als reclamemedium biedt. Met behulp van speciaal ontwikkelde software is doelgroepgericht adverteren met een meetbaar resultaat gegarandeerd. AdValue heeft tevens een database ontwikkeld (AdBase) met gegevens van alle Nederlandse websites (tarieven, posities, bezoekersaantallen, etc.) waar geadverteerd kan worden. Dit bestand zal het komende jaar uitgebreid worden met verschillende landen in Europa. Alex Stil en Sebastiaan Moesman zijn de oprichters van AdValue; beiden hebben jarenlange ervaring in de Internet/reclamebranche. Klanten van AdValue zijn o.a. Bruna, VSB, Pink Elephant en The Monster Board.

Voor meer informatie:

Alex Stil