Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 05-05-1999

Woensdag 5 Mei

BEROVING ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag omstreeks half zes is op de Sint Jacobsstraat in 's-Hertogenbosch een 81-jarige vrouw beroofd van haar boodschappentas. De vrouw, slechtziende en zodanig slecht ter been dat zij zich met behulp een rollator moet voortbewegen liep over de genoemde straat waar zij werd benaderd door een manspersoon. Deze nam de boodschappentas met inhoud, die op de rollator stond, weg. Hij is daarmee vermoedelijk in het bijzijn van een tweede persoon, weggelopen in de richting van de Hinthamerstraat. De tas van het slachtoffer is teruggevonden in Achter de Mollen. Een onbekend geldbedrag bleek uit de portemonnee te zijn gehaald. Een buurtonderzoek door de politie leverde geen resultaat op. Getuigen van de beroving worden verzocht contact op te nemen met de politie in 's-Hertogenbosch. Tel. 073-6991699

ZES AUTO'S MET BRANDSCHADE ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht brandde op een parkeerplaats aan de Van Ruusbroecstraat in 's-Hertogenbosch, een personenauto geheel uit. Twee auto's liepen zware brandschade op (deels uitgebrand) en drie andere auto's liepen lakschade op tengevolge van de hitte van het vuur. Een Opel Kadett die aan de binnenzijde brandde botste op de parkeerplaats tegen een andere geparkeerde auto. In de Opel Kadett, waarvan inmiddels vast staat dat deze eerder in 's-Hertogenbosch is gestolen, zaten op dat monent geen personen meer. Het vuur sloeg vervolgens over naar de andere geparkeerd staande auto's. De brandweer heeft het vuur gedoofd en de politie stelt een onderzoek in.

AUTO GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn er op de Balkweg in 's-Hertogenbosch twee personenauto's gestolen. Het betreft een donkerbruine Audi A4 met het kenteken RH-GR-27 en een Audi A4, kleur blauw die niet voorzien was van kentekenplaten. Laatstbedoelde auto is weggenomen uit de showroom van een autobedrijf waarvan de ruit verbroken werd.

AANHANGER GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er vanaf het Sint Janskerkhof in 's-Hertogenbosch een bruine eenassige aanhangwagen van het merk Anssems gestolen.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanaf de Palmboomstraat in 's-Hertogenbosch is afgelopen nacht een witte bestelauto van het merk Mercedes type 308D-X voorzien van het kenteken VH-30-DG gestolen. De auto met open laadruimte is op beide zijden voorzien van de bedrijfsnaam "Huisman Vloerenbedrijf BV."

AANHOUDINGEN WEGENS WINKELDIEFSTALLEN ('s-Hertogenbosch)

Op de Gruttostraat in 's-Hertogenbosch is vanmiddag een 40 jarige Bossche vrouw aangehouden terzake winkeldiefstal. De vrouw had in een winkel een paar schoenen ter waarde f. 49,95 weggenomen maar liep daarbij tegen de lamp.

Op de Markt in 's-Hertogenbosch werd vanmiddag een 24-jarige Bosschenaar aangehouden wegens winkeldiefstal. De man had uit een winkel een pantalon ter waarde van f. 69,90 weggenomen. Bij zijn aanhouding bleek hij ook nog in het bezit te zijn van een elders in de binnenstad gestolen pantalon. De man bleek nog geen ervaren dief. Hij had bij zijn tweede diefstal de veiligheidsbutton van de gestolen broek gehaald maar deze in zijn jaszak gestopt. Bij het verlaten van de winkel werd het alarm daarom alsnog geactiveerd.

WAPENARSENAAL AANGETROFFEN (Vlijmen)

Bij een dinsdagmiddag gehouden onderzoek in een woning aan de Jeroen Boschstraat in Vlijmen is door de politie een grote hoeveelheid verboden wapens en munitie aangetroffen. Tegen de 28-jarige bewoner van het pand, tevens eigenaar van het wapentuig wordt proces-verbaal opgemaakt. In de woning vond de politie ongeveer 100 stuks munitie aan, een geladen schietbalpen, een boksbeugel, een ploertendoder, een luchtdrukpistool, een revolver, een geladen traangasrevolver, een pistool en een enkelloops geladen hagelgeweer. Al het wapentuig is in beslag genomen.