Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 27-04-1999 t/m 05-05-1999
Katwijk

15-jarige bromfietsster vliegt uit de bocht
Op maandag 3 mei 1999 omstreeks 20.30 uur reed een 15-jarige meisje uit Katwijk met een bromfiets over de Rijnstraat te Katwijk. Achterop de bromfiets zat een 22-jarige jongen uit Katwijk. Het meisje reed mogelijk iets te hard door de flauwe bocht en raakte de macht over het stuur kwijt. Zij botste vervolgens tegen een lantaarnpaal en beide kwamen te vallen en raakten gewond. Het meisje werd per ambulance overgebracht naar het LUMC. De jongen had geen medische hulp nodig. Het bleek, dat het meisje geen bromfietscertificaat had en dat zij en de jongen geen helm droegen. Naar de juiste toedracht wordt een onderzoek ingesteld.

Oegtstgeest

Zolderverdieping woning in brand
Op maandag 3 mei 1999, omstreeks 14.30 uur raakte de bovenverdieping van een woning aan de Haarlemmerstraatweg te Oegstgeest in brand. Een dakbedekker was op het dak aan de dakkapel reparatiewerk aan het uitvoeren. Op een zeker moment sloeg de vlam van de brander onder het dak , waardoor isolatiemateriaal vlam vatte. Al snel stond de hele zolder in lichterlaaien. Door de brandweer, die met 4 wagens ter plaatse kwam, werd de brand snel geblust. Er raakte niemand bij de brand gewond. Naar de juiste oorzaak van de brand wordt een onderzoek ingesteld. Hoe groot de schade is, is nog niet bekend.

Sassenheim

Dak van woning in brand
Op maandag 3 mei 1999, omstreeks 12.00 uur, ontstond er een brandje aan het dak van een woning aan de Landauer te Sassenheim. Door een onderaannemer werden er reparaties aan het dak uitgevoerd. Op een zeker moment vatte de isolatie op het dakbeschot vlam. Door de aannemer werd het brandje grotendeels geblust met een tuinslang. De brandweer, die met 2 wagens ter plaatse kwam, werd de rest van het brandje geblust. Er is voornamelijk rook en waterschade. Hoe groot de schade is, is nog niet bekend.

Sassenheim

Inbraak in bedrijf
Op dinsdag 4 mei 1999 werd er tussen 01.00 en 04.00 uur ingebroken in een bedrijf aan de Wasbeekerlaan te Sassenheim. Nadat men vermoedelijk een raam heeft geopend, kon men naar binnen klimmen. In het bedrijf werd voornamelijk de kantoorruimte doorzocht. Er werd een grote wanorde aangericht en een kluis werd met grof geweld opengebroken. Men heeft wat geld en 2 laptop-computers weggenomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Aanrijding met gewonden
Op dinsdag 4 mei 1999, omstreeks 11.10 uur, reed een 19-jarige jongen uit Sassenheim, als bestuurder van een bromfiets over het fietspad naast de Rijksstraatweg te Sassenheim in de richting Voorhout. Achterop de bromfiets zat een 18-jarige jongen uit Voorhout. Nabij het wegrestaurant "De Uiver" sloeg een 20-jarige bestuurder van een vrachtauto, afkomstig uit Zoetermeer, vanaf de rijbaan rechtsaf, over het fietspad, de inrit in. Hij verleende geen vrije doorgang aan de bromfietser, waardoor een aanrijding ontstond. De bromfietser en zijn passagier kwamen te vallen en raakten gewond. De bestuurder liep schaafwonden op en de passagier brak een been. Beiden zijn per ambulance overgebracht naar het LUMC. Door de verkeersdienst van de politie wordt een onderzoek ingesteld naarf de juiste toedracht van het ongeval.

District Duin- en Bollenstreek Zuid

Voor het district is de 5 mei viering rustig en zonder bijzonderheden verlopen.

Laatst bijgewerkt op 06-05-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.

Stuur een mail (district2@politiehm.demon.nl)