Politiebericht stad Groningen

Persberichten stad Groningen/
Donderdag 6 mei 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren Inbreker bedreigt bewoner

Twee bewoners van de Reigerstraat die woensdagnacht bij hun woning kwamen zagen dat in huis de boel overhoop was gehaald. Op het moment dat de vrouw de politie belt komt er een man gewapend met een mes uit de keuken. De man des huizes pakt uit zelfbescherming een tennisracket. De inbreker bedreigt de bewoner die in een reflex met zijn racket de inbreker de trap afmept. Een tweede dader die waarschijnlijk buiten de woning op de uitkijk heeft gestaan vlucht met de andere man weg over de Heymanslaan. De politie stelt een onderzoek in.

Vals geld aangeboden
Bij een bank aan de Vismarkt hebben twee 32-jarige mannen uit Groningen drie honderd dollar biljetten gewisseld. Bankpersoneel vertrouwde de bankbiljetten niet en waarschuwde de politie. De twee mannen werden aangehouden. Zij verklaarden dat een van hen de biljetten in de Muurstraat had gevonden en dat zij niet wisten dat het mogelijk valse biljetten waren. Na verhoor zijn de mannen op vrije voeten gesteld.

Krattendief opgepakt
Nadat een medewerker van een beveiligingsbedrijf woensdagavond op het terrein van een drankengroothandel aan de Bornholmstraat een man met kratten in de weer zag waarschuwde hij de politie. De 29-jarige krattendief klom vervolgens over het hek en probeerde al fietsend weg te komen. Op de Europaweg werd hij aangehouden. In het verhoor bekende de man de diefstal. Met een dagvaarding op zak is de man in vrijheid gesteld.

Dronken vrouw vergist zich in voordeur
Een 19-jarige vrouw uit de Surinamestraat lag woensdagnacht in bed toen zij gestommel in de hal hoorde. Toen zij ging kijken zag ze een gebroken voordeurruitje en een vrouw in de deur staan die al mompelend wegliep. De politie trof bij de woning een 27-jarige dronken vrouw aan die verklaarde haar eigen woning binnen te willen maar zij had zich een portiek vergist. De vrouw had het ruitje met de hand ingeslagen. De agenten hebben de vrouw naar haar eigen woning geleid.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010