HP neemt Transoft Networks over

Datum nieuwsfeit: 06-05-1999

HP VERSTEVIGT POSITIE OPSLAGSYSTEMEN MET OVERNAME TRANSOFT NETWORKS

Overname zorgt voor storingsvrije configuratie en besturing van SAN-omgeving

Amstelveen, 5 mei 1999 - Hewlett Packard heeft 's werelds belangrijkste leverancier van Open Systeem Fibre Channel SAN-oplossingen, Transoft Networks, overgenomen. Met de overname versterkt HP de leidende positie als leverancier van totaaloplossingen van Storage Area Networks (SAN) en geeft klanten extra mogelijkheden voor het besturen van heterogene SAN-omgevingen. De bedrijven hebben geen mededelingen gedaan omtrent de financiële aspecten van de overname.

Transoft Networks stond aan de wieg van SAN Manager, software die bedrijven in staat stelt om clusters van via glasvezel verbonden opslagsystemen op een uiterst efficiënte wijze te besturen. SAN Manager geeft zowel heterogene als homogene systemen de mogelijkheid gemakkelijk gebruik te maken van een set opslagsystemen binnen een SAN. Gebruikers profiteren daardoor van een hoge beschikbaarheidsgraad, eenvoudige uitbreidingsmogelijkheden en een gemakkelijke besturing binnen hun serveromgevingen.

De meeste van de 60 werknemers van Transoft worden waarschijnlijk ondergebracht bij HP's Enterprise Storage Business Unit. De overname wordt aan het einde van deze maand definitief. De werkzaamheden van Transoft zullen onder HP's merknaam worden voortgezet vanuit Santa Barbara.

Informatie over HP's Enterprise Storage Solutions kan worden nageslagen op de WWW-pagina: www.hp.com/go/enterprisestorage.

Over Transoft Networks
Transoft Networks Inc. is marktleider op het gebied van de snel groeiende markt voor open systeem en hardware-onafhankelijke SAN besturingssoftware voor heterogene Window NT en Unix-servers en werkstations. Het in 1992 opgerichte Transoft was het eerste bedrijf dat open systeem SAN-besturingssoftware op de markt bracht. In 1998 stond Transoft zowel in de top 500-bedrijven als in top 500-softwarebedrijven. Verder informatie: www.transoftnetworks.com.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties