Ericsson beoogt integratie Emmen en Enschede in top R&D

Datum nieuwsfeit: 06-05-1999

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 6 mei 1999

Ericsson beoogt integratie van Emmen en Enschede in top R&D bedrijf Afzonderlijke vestigingen blijven bestaan

Vandaag maakt het gezamenlijke bestuur van de Ericsson vestigingen in Emmen (ERH) en Enschede/Amsterdam (EMN) het voornemen bekend om beide organisaties te integreren in één juridische organisatie. Deze integratie heeft geen gevolgen voor het personeel, de afzonderlijke vestigingen blijven bestaan.

Ericsson is wereldwijd bezig met een veranderingsproces om haar leidende positie in de markt te versterken. De integratie van de Ericsson vestigingen in Emmen en Enschede past hierbinnen en zal de technologische slagkracht van Ericsson in Nederland verder vergroten. Emmen en Enschede zijn belangrijke ontwikkelcentra voor technologieën zoals DECT, Bluetooth en UMTS. De integratie in één organisatie zal de mogelijkheid bieden een nog prominentere plaats te verwerven in de Ericsson organisatie met state-of-the-art Research & Development activiteiten.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten- over de hele wereld. Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.