3Com samen met LANSource in Internet-faxdiensten

Datum nieuwsfeit: 06-05-1999
Persbericht 3Com Benelux

3Com samen met LANSource in Internet-faxdiensten

Nieuwe oplossing stelt service-providers in staat virtuele faxservices aan te bieden via bestaande Internet-infrastructuur

Maarssen / Brussel, 6 mei 1999 - 3Com en LANSource Technologies zijn gestart met de grootschalige uitlevering van een op het Internet Protocol (IP) gebaseerde oplossing waarmee Internet service-providers (ISP's) zakelijke gebruikers van elke omvang een ruime keus uit economische faxdiensten kunnen leveren. De innovatieve oplossing is gebaseerd op 3Com's bekroonde Total Control multi-service accessplatform en de FAXport Virtual Fax Networking (VFN) software van LANSource, en maakt gebruik van de bestaande infrastructuur.

Met de oplossing van 3Com/LANSource kunnen ISP's onmiddellijk fax-georiënteerde services implementeren, zoals PC-naar-fax, Web-naar-fax (Java-client), LAN-gebaseerde fax-naar-fax, standaard fax-naar-fax en fax-naar-email. De nieuwe oplossing is baanbrekend in de ontwikkelingen voor LAN-faxservers, omdat er geen speciale faxserver meer op het bedrijfs-LAN nodig is. Bedrijven van elke omvang, van multinational tot thuiskantoor, kunnen hun faxserver-activiteiten en interlokale faxen nu door hun ISP laten afhandelen, hetgeen ze belangrijke besparingen oplevert aan hardware, onderhoud en lijnkosten. De nieuwe oplossing wordt inmiddels al toegepast door USA Global Link, dat de service aanbiedt onder de naam USAGlobal Fax.

3Com's Total Control multi-service accessplatform biedt telecom-operators, service-providers en grote ondernemingen een krachtige en complete netwerkoplossing met ondersteuning voor remote access, IP-telefonie en Virtual private Network-toepassingen. Het platform laat zich software-matig opwaarderen en is met zijn redundantie en modulaire applicatiekaarten een robuust en uiterst betrouwbaar switchplatform voor spraak-, data-, video- en faxverkeer.

FAXport VFN biedt unieke mogelijkheden voor naadloze integratie met bestaande LAN-berichtensystemen als Microsoft Exchange/Outlook en Lotus Notes/Domino, Thin Client/Server en POP3. Corporate gebruikers kunnen gebruik blijven maken van bestaande bedrijfsapplicaties om hun faxen te versturen; als de software is geladen, kunnen er direct faxen worden uitgewisseld. Met een doorkiezer kunnen faxen ook via een conventionele fax worden verstuurd. Bedrijven kunnen de oplossing via hun ISP inzetten of, met de Enterprise-functionaliteit in de software, rechtstreeks in het eigen bedrijfs-WAN.

Over LANSource
LANSource is een vooraanstaand leverancier van LAN faxservers en biedt oplossingen voor vrijwel elke LAN-omgeving. FAXport 7.0, waarin VFN is opgenomen, integreert onder meer de volgende FAXport-servers: FAXport, FAXport for MS Exchange/Outlook, FAXport for Lotus Notes/Domino en FAXport for Thin-Client/Server Computing. Versies met ondersteuning van POP3, browserplug-ins en Java clients komen beschikbaar met de ISP-versies van FAXport VFN for the IfSP. LANSource is bekend als leverancier van de WINport-software voor modem-pooling ten behoeve van dial-out networking. Raadpleeg voor meer informatie www.lansource.com.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com, More Connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie