Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 06-05-1999

Donderdag 6 Mei

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (Kruisstraat)

Op de Vliertwijksestraat in Kruisstraat is woensdagmiddag een achtjarige jongen uit Rosmalen aangereden door een personenauto die bestuurd werd door een 34-jarige Ossenaar. Het kind, dat met zijn fietsje bij het oversteken waarschijnlijk niet goed heeft opgelet, is ter observatie opgenomen in het ziekenhuis.

DIEF IN DE KRAAG GEPAKT ('s-Hertogenbosch)

Een 20-jarige vrouw uit Oss heeft woensdagmiddag letterlijk en figuurlijk een dief in de kraag gepakt.. Nadat de dief het gestolene had teruggegeven is hij alsnog ontkomen. De vrouw was aan het werk in een pand aan de Zuid Willemsvaart toen er een haar onbekende man binnen kwam die vroeg of er kamers te huur waren. Nadat hem te kennen was gegeven dat dit niet mogelijk was vertrok de man weer. Korte tijd later hoorde de vrouw gerommel in het pand en toen zij polshoogte ging nemen zag zij dezelfde man in het pand met de portemonnee van de vrouw in de hand. Toen hij haar zag stak hij de po rtemonnee omhoog en riep haar toe "Bedankt he !" De man liep daarna het pand uit, maar werd gevolgd door de vrouw. Buiten pakte zij hem in de kraag en nam hem weer mee naar binnen. Toen hij haar de portemonnee terug had gegeven wist de man alsnog te ontkomen.

VECHTPARTIJ ('s-Hertogenbosch)

Surveillerende agenten reden gisteravond op de Kruisstraat in 's-Hertogenbosch op een vechtpartij waarbij vier personen betrokken bleken te zijn. De vechtenden konden worden gescheiden. Een 30-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch, die klaagde over pijn aan de ribben, is overgebracht naar het ziekenhuis. Drie andere betrokkenen, een 40-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch, een 17 jarige Vughtenaar en een 21 jarige Bosschenaar zijn meegenomen naar het politiebureau, gehoord en daarna weer in vrijheid gesteld. De 40-jarige Bosschenaar, in het bijzijn van zijn 30-jarige echtgenote had in een cafetaria aan de Visstraat, om onduidelijke redenen, woorden gekregen met drie jongeren. De Bosschenaar wond zich zo zeer op, dat hij het drietal toen zij de cafetaria al verlaten hadden, achterna liep. De drie wisten te ontkomen. Vervolgens richtte de man zijn woede in de richting van de 17 jarige Vughtenaar, die naar zijn zeggen net langs kwam lopen. Er ontstond vechtpartij waarbij over en weer klappen vielen. De 21 jarige Bosschenaar kwam zijn 17-jarige vriend te hulp en werd eveneens betrokken in het gevecht. Toen de vrouw tussen de vechtenden kwam kreeg ook zij een klap in het gezicht. De politie wist uiteindelijk een eind te maken aan de vechtpartij. De pijnlijke ribben van de vrouw waren naar haar eigen zeggen niet het gevolg van deze vechtpartij maar had zij een week eerder al opgelopen toen zij ook al betrokken was bij een vechtpartij.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 21 jarige automobiliste uit Liempde gewond geraakt toen zij op de Saren in 's-Hertogenbosch tegen een boom was gebotst. De vrouw is met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Zij reed over de Saren en moest sterk afremmen voor een file. Daarbij stuurde zij naar rechts, raakte van de weg af en kwam tegen een boom tot stilstand.

AUTO UITGEBRAND ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is op de Sterrenbosweg in 's-Hertogenbosch een brandende personenauto van het merk Opel Kadett aangetroffen. De brandweer heeft het vuur geblust maar de auto brandde volledig uit. Op weg naar de brand trof de politie op de Zuiderstrandweg een kapotgereden signaleringshek aan waarnaast een rode bumper van een auto lag. Een einde verder werden rij- en slipsporen in het gras aangetroffen en bleek er nog een signaleringhek te zijn kapot gereden. Deze vernielingen zijn waarschijnlijk aangebracht door de bestuurder van de uitgebrande Opel Kadett. Deze auto was niet voorzien van kentekenplaten en naar de herkomst ervan wordt nog een onderzoek ingesteld.

AUTO TE WATER ('s-Hertogenbosch)

Brandweerlieden die op weg waren naar een autobrand aan de Sterrenbosweg in 's-Hertogenbosch ontdekten dat er langs de Zuiderstrandweg een auto deels in het water lag. Er bleken geen personen meer in te zetten. De auto was van het ongeveer twee meter hoge talud afgereden en was met de voorzijde in een sloot tot stilstand gekomen. De eigenaar van de auto kon door de politie nog niet worden bereikt.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Brabantlaan in 's-Hertogenbosch. Nadat er een ruit kapot was gemaakt hebben de daders in het bedrijfsrestaurant een bureau opengebroken en daaruit enkele goederen weggenomen. Niet bekend is wat er is ontvreemd.

WOONINGINBREKER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht kon een woninginbreker op heterdaad worden betrapt en aangehouden. Naar aanleiding van een rond half vijf gedane melding van een getuige, dat zojuist iemand had getracht om zijn woning aan de Derde Haren binnen te dringen, stelde de politie een onderzoek in. Bij dat onderzoek werd op de Vierde Haren een open voordeur van een woning aangetroffen. In de woning troffen agenten een bij de politie bekende 43-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aan. Hij droeg latex handschoenen en een zaklantaarn en was in het bezit van diverse inbrekersgereedschappen.

AUTO EN PORTEMONNEE WEG ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is vanaf de Kooikersweg een witte personenauto van het merk Fiat gestolen. De eigenaresse van de auto heeft ook bezoek gehad in haar woning, eveneens aan de Kooikersweg. Daarbij werd een portemonnee uit een handtas gestolen. Er zijn geen sporen van braak aan de woning ontdekt en de bewoonster vermoedt dat zij haar sleutels per ongeluk op de deur heeft laten zitten.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Op het Annapark in Hintham is vanmorgen een Opel Kadett aangetroffen waarvan een portierslot en het contactslot waren verbroken. De auto was aan de linker voorzijde voorzien van verse schade. De eigenaar is benaderd en die gaf te kennen dat zijn auto eerder op de dag in 's-Hertogenbosch gestolen is.

DIEFSTAL SPIJKERBROEKEN ('s-Hertogenbosch)

Uit een winkel aan het Burgemeester Loeffplein in 's-Hertogenbosch zijn vanmiddag in een onbewakt ogenblik 5 donkerblauwe spijkerbroeken van het merk Diesel gestolen. De waarde van de broeken is ongeveer f. 950,00