Algemene vergadering van aandeelhouders TPG

Datum nieuwsfeit: 06-05-1999
TNT Post Groep

ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS TPG

Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders te Amsterdam zal de Voorzitter van de Raad van Bestuur van TNT Post Groep N.V. (TPG), de heer A.J. Scheepbouwer, de resultaten over 1998 toelichten.

Tevens zal worden ingegaan op de ontwikkelingen in de eerste maanden van 1999:

De Postactiviteiten hebben zich qua volume en omzet goed ontwikkeld. De inregelperiode van de nieuwe sorteertechnologie en het opleiden van medewerkers kost meer tijd dan verwacht. Dit gaat ten koste van de kwaliteit en brengt hogere kosten met zich mee. Per saldo is de marge in Post volgens verwachting.

De Europese Express activiteiten blijven qua omzet en volume achter op de verwachting als gevolg van tegenvallende economische groei. Dientengevolge staat de marge onder druk. Buiten Europa ontwikkelt Express zich volgens verwachting.

De groei- en marge ontwikkeling van de Logistieke activiteiten is bevredigend.

Naar aanleiding van bovenstaande ontwikkelingen heeft TPG gerichte maatregelen ter verbetering van omzet en kosten genomen.

Voor 1999 verwacht de Raad van Bestuur derhalve onverkort een groei van de nettowinst tussen 10 en 15%, zoals gemeld bij de publicatie van de jaarcijfers over 1998 op 22 maart jl..

6 mei 1999