Publicatie: Lichte luchtvaart kraamkamer voor piloten

Datum nieuwsfeit: 07-05-1999
Lichte luchtvaart kraamkamer voor piloten

Vliegtuigen, je ziet of hoort ze, maar wie er op vliegen en hoe de piloten hun werk ervaren, daar hoor je eigenlijk nooit iets over. Laat staan als je zelf piloot wilt worden...

Daar is nu verandering in gekomen met het verschijnen van het boek "Hoe word ik piloot".

Dit boek werd deze week door de auteur uitgereikt aan Martin Duijvestijn, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Luchtvaart Ondernemingen (VNLO). Juist omdat de (door politiek Den Haag bedreigde) lichte luchtvaart zo belangrijk is voor toekomstige vliegers, werd het boek aan hem uitgereikt. Immers, de lichte luchtvaart is de kraamkamer voor de grote luchtvaart.

Diverse vliegers vertellen in dit boek over hun werk, wat voor ieder van hun anders is vanwege het doel en het type vliegtuig. Zo zijn er vliegers op de F-16, Lynx-helikopter, Chinook, traumahelikopter, Boeing 757, Fokker 70, Beech King en ga zo maar door.
Deze mannen en vrouwen wilden vaak al als klein jongetje of meisje piloot worden, maar sommigen van hen kwamen pas later op het idee. Uiteindelijk zijn zij door de soms zeer zware selecties gekomen en vliegen nu voor hun dagelijks werk in Nederland, Europa of over de hele wereld.
"Hoe word ik piloot" is het eerste boek in Nederland dat het hoe en waarom vertelt van het beroep "piloot". Het is een vraagbaak die niet alleen inspireert, maar ook vertelt ook wat de selectie, opleiding en het beroep inhoudt. Het geeft een heldere introductie in de wereld van de luchtvaart.

ISBN 90 76012 02 4
Uitgeverij Diana Wolters