Samenwerking United Airlines en Singapore Airlines

PERSBERICHT - 7 MEI 1999

United Airlines sluit samenwerking
met Singapore Airlines

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines gaat nauw samenwerken met Singapore Airlines. De maatschappijen maakten bekend een strategische bilaterale alliantie te willen vormen. De alliantie stelt passagiers van beide maatschappijen in staat gebruik te maken van gecombineerde incheck-faciliteiten en van elkaars bonusprogramma’s.

Met ingang van 1 juli krijgen deelnemers aan United Ailrlines’ Mileage Plus programma de mogelijkheid bonusmijlen te vergaren op vluchten van Singapore Airlines. Ook kunnen zij gespaarde mijlen inwisselen voor faciliteiten bij Singapore Airlines. Omgekeerd krijgen deelnemers aan Singapore Airlines’ KrisFlyer-programma dezelfde rechten op vluchten van United Airlines.

Vanaf het derde kwartaal van dit jaar hoeven passagiers van beide maatschappijen niet langer meerdere keren in te checken als zij gebruik maken van elkaars vluchten, maar wordt de zogeheten one-stop check-in service gehanteerd.

Goed voor passagiers
"Singapore Airlines is één van de beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Wij zijn dan ook bijzonder verheugd over deze samenwerking. Behalve een verdere uitbreiding van ons netwerk betekent het meer keuzemogelijkheden en betere aansluitingen voor de passagier," aldus Stuart Oran, Senior Vice President International van United Airlines.

"Ons doel is om selectief deel te nemen aan allianties, met maatschappijen in alle belangrijke markten, om onze passagiers te laten profiteren van een wereldwijd netwerk," zei Michael Tan, Executive Vice-President Commercial van Singapore Airlines in een toelichting.

De maatschappijen:

United Airlines biedt dagelijks meer dan 2.370 vluchten naar 133 bestemmingen in 27 landen. United is mede-oprichter van Star Alliance, een wereldwijd samenwerkingsverband van Air Canada, Air New Zealand, Ansett Australia, Lufthansa, SAS, Thai Airways International, United en Varig. Het Japanse All Nippon Airways zal naar verwachting dit najaar toetreden tot de Star Alliance.

Singapore Airlines heeft een vloot van 89 toestellen en een routenet dat 115 bestemmingen in 42 landen bereikt. Singapore Airlines heeft al samenwerkingsverbanden met Ansett Australia, Ansett International, Air New Zealand, Lufthansa en SAS en heeft intentieverklaringen getekend voor samenwerking met South African Airways en Air Canada.

Noot voor redacties