SpeedPort en Cisco werken samen aan netwerkoplossing

Datum nieuwsfeit: 07-05-1999

SpeedPort en Cisco Systems werken samen aan end-to-end netwerkoplossingen

Cisco Powered Network' levert geavanceerde netwerkdiensten voor klanten in Europa

Amsterdam, 7 mei 1999 -SpeedPort en Cisco Systems maken bekend dat zij hun krachten zullen bundelen bij het aanbieden van co-location en Internet-diensten, zoals IP-verkeer en virtual private networks (VPN's).

Met behulp van een Cisco Powered Network kan Speedport haar klanten betrouwbare, veilige en krachtige Internet-diensten aanbieden. De samenwerking benadrukt de betrokkenheid van SpeedPort en Cisco bij de ontwikkeling van breedbandige IP-netwerken die de bereikbaarheid verbeteren en het gebruik van netwerkgebaseerde applicaties stimuleren.

"Cisco deelt onze visie dat het Internet de basis vormt voor het leveren van intelligente bedrijfsbrede oplossingen, waarmee onze klanten concurrentievoordeel kunnen behalen," zegt Tony Kiehn, Chief operations officers bij SpeedPort. "Door met een dergelijke marktleider samen te werken kunnen we geavanceerde, gedifferentieerde netwerkoplossingen sneller op de markt brengen."

SpeedPort gaat in haar netwerkinfrastructuur gebruikmaken van Cisco's Gigabit Switch Router 1200 en de VXR 72000 series router die geschikt is voor spraaktoepassingen.

"Op basis van onze krachtige, betrouwbare netwerkoplossingen kunnen aanbieders een constante dienstverlening garanderen," zegt Paul Mountford, vice president bij Cisco's Service Provider Line of Business, Europe, Middle East & Africa. "Door de samenwerking met Cisco kunnen klanten van SpeedPort er zeker van zijn dat hun aanbieder qua interoperabiliteit en prestatieniveau kwaliteit levert, alsook beschikt over de technologie om nieuwe, geavanceerde en gedifferentieerde diensten op de markt te brengen."

Als onderdeel van het Cisco Powered Network Program, zal SpeedPort diensten verlenen die vooral gebaseerd zijn op Cisco-apparatuur en software. SpeedPorts deelname aan dit programma, inclusief het gebruik van het Cisco Powered Network-logo bij de dienstverleningen en marketing, toont dat SpeedPort over de capaciteiten beschikt om innovatieve diensten en toonaangevende technologische oplossingen te leveren.

Over SpeedPort

SpeedPort N.V. heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is een toonaangevend leverancier van Internet-systemen en netwerkbeheersoplossingen voor organisaties die gebruikmaken van bedrijfskritische Internet-toepassingen. SpeedPort beheert de Internet-verbindingen en levert co-location faciliteiten voor haar klanten in Europa en Amerika, waaronder Internet Service Providers en organisaties die actief zijn op het gebied van nieuwe media.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com. Voor meer informatie: Bezoek PR contacten.

All contents copyright © 1992--1999 Cisco Systems, Inc. Important Notices and Privacy Statement. Laatst gewijzigd op: 26 maart 1999.