Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 07-05-1999

Vrijdag 7 Mei

WINKELDIEF AANGEHOUDEN ( 's-Hertogenbosch)

Donderdagavond is bij een warenhuis aan Achter het Stadhuis in 's-Hertogenbosch een 43-jarige verdachte aangehouden voor winkeldiefstal. De man nam o.a. een zonnebril weg en werd daarbij betrapt door een beveiligingsbeambte. Hij is overgedragen aan de politie. Proces-verbaal is opgemaakt.

RIJDEN ONDER INVLOED FL.900,= BOETE ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is op de A2 in 's-Hertogenbosch een 53-jarige in België woonachtige Nederlander beboet voor het rijden onder invloed. De man werd bij een routinecontrole betrapt op het alcoholmisbruik. Omdat de man in België woont is hem in overleg met de Officier van Justitie direct een boete opgelegd.

RIJBEWIJS INGEVORDERD NA DRANKMISBRUIK (Rosmalen)

Van donderdag op vrijdag is op de N50 in Rosmalen het rijbewijs een 51-jarige Amsterdammer ingevorderd wegens drankmisbruik. De man reed in zijn auto terwijl hij duidelijk een slok teveel op had. Zijn rijbewijs is ingevorderd en hij kreeg een proces-verbaal voor het rijden onder invloed.

ZAKKENROLLERIJ ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn van een 35-jarige Waalwijker in een bioscoop aan de Vughterstraat in 's-Hertogenbosch een aantal waardepapieren uit de zak van zijn jas gerold. De man hing zijn jas over de rugleuning van zijn stoel. Bij het verlaten van de ruimte bleek dat er o.a. een kentekenbewijs, betaalkaarten en een paspoort uit zijn jaszak waren verdwenen.

AUTO-INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is ingebroken in een geparkeerde personenauto aan de Citadellaan in 's-Hertogenbosch. Uit het voertuig is een radiocassetterecorder ontvreemd.

ROOKGRANAAT AANGETROFFEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag heeft de bewoner van een woning aan Luijbenstraat in 's-Hertogenbosch tijdens reparatiewerkzaamheden een rookgranaat aangetroffen. De man trof bij het zoeken naar een lek in de waterleiding tot zijn grote verbazing de granaat aan in het plafond van zijn woning. Het door de politie ingeschakelde Explosieven Opruimings Commando van de Landmacht constateerde dat het een rookgranaat uit de Tweede Wereldoorlog betrof. Zij hebben het projectiel afgevoerd.

WINKELDIEFSTAL FL.500,= BOETE ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmorgen is een 23-jarige Eindhovense bij een drogisterij aan de Helftheuvelpassage betrapt op diefstal van een fles parfum ter waarde van Fl. 110,=. De vrouw is overgedragen aan de politie. Zij kreeg een boete van Fl. 500,=.

DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is vanaf een parkeerterrein aan de Industriestraat in 's-Hertogenbosch een groene Mercedes bedrijfswagen type 207D met kenteken 21-VB-LF ontvreemd.

DIEFSTAL LINGERIE ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is aangifte gedaan van diefstal van lingerie uit een lingeriewinkel aan de Schapenmarkt in 's-Hertogenbosch. De diefstal heeft omstreeks het middaguur plaatsgevonden. De buit bestond uit onderkleding van de duurdere merken. Het schadebedrag wordt geschat op ongeveer Fl. 5.000,=.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND AANGETROFFEN ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is aan het Geerke in 's-Hertogenbosch een brandende Opel Kadett aangetroffen. De brandweer kon niet voorkomen dat het voertuig geheel uitbrandde. Uit onderzoek bleek dat de Opel eerder die nacht was ontvreemd vanaf een parkeerplaats aan de Lokerenpassage.

RIJDEN ONDER INVLOED (Drunen)

Van donderdag op vrijdag is een 22-jarige Drunenaar op de Meidoornstraat in zijn woonplaats betrapt op het rijden onder invloed. De man kreeg een geldboete van Fl. 700,= opgelegd.

KIND LICHTGEWOND BIJ AANRIJDING (Herpt)

Vrijdagmorgen is bij een aanrijding op de kruising Groenstraat / Zeggelaarseweg in Herpt een kindje van anderhalf jaar lichtgewond geraakt. Een 39-jarige inwoonster van die plaats reed met haar auto over de Groenstraat vanuit de richting Haarsteeg in de richting Herpt. Over de Zeggelaarseweg naderde een 67-jarige automobiliste uit Hedikhuizen. Zij verleende op de kruising geen voorrang, waardoor een aanrijding ontstond. In de auto van de 39-jarige vrouw zaten vijf kinderen waarvan de jongste van anderhalf jaar oud met lichte verwondingen onder doktersbehandeling moest worden gesteld. Beide voertuigen raakten totall loss.

POLITIE KRIJGT HONDERDEN MELDINGEN STANKOVERLAST ('s-Hertogenbosch)

In de loop van vrijdagmiddag heeft de politie District Den Bosch en de meldkamer van de politie Regio Brabant-Noord enkele honderden telefoontjes binnengekregen m.b.t. stankoverlast. De stank is afgelopen nacht ontstaan na een ontploffing bij navulwerk-zaamheden op een tanker op het Duitse gedeelte van de Rijn. De stankgolf verspreidde zich in de loop van de middag van Oost naar West over de provincie. Mensen worden geadviseerd ramen en deuren dicht te houden. Volgens de brandweer is er geen gevaar voor de volksgezondheid.