Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 07-05-1999

Vrijdag 7 Mei

DIEFSTAL VAN PAKKETTEN

Maandagmiddag zijn uit een winkel aan de Baroniestraat in Boxtel twee pakketten weggenomen die in de gang stonden om te worden opgehaald door een postservice. De winkelvoordeur was, tijdens de openingstijden, niet afgesloten. Donderdag bleek dat de pakketten niet waren aangekomen bij de klanten. Ook de postservice had ze niet opgehaald. In de pakketten zaten sportspullen ter waarde van ongeveer fl. 750,=. Uit navraag door het winkelpersoneel bleek dat drie pakketten met sportspullen die eerder in april in de gang waren klaargezet niet door de postservice waren meegenomen, maar wel weg waren. De totale waarde van deze pakketten is ongeveer fl. 800,=.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Bosscheweg in Vught zijn donderdagmiddag bij een snelheidscontrole 237 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden er 65 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 84 km/u waar 50 is toegestaan.

Vrijdagochtend zijn er bij een snelheidscontrole 305 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 14 te hard reden. De hoogste snelheid was 80 km/u, waar 50 is toegestaan.

Op de Schijndelseweg in St. Michielsgestel zijn vrijdagochtend 202 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 38 te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 109 km/u, waar 50 is toegestaan.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN

In een winkel aan de Prins Hendrikstraat in Boxtel is donderdagavond een 43-jarige man uit Eindhoven aangehouden die vlees meenam zonder ervoor te betalen. De verdachte had het vlees ter waarde van ongeveer fl. 23,= onder zijn jas gestopt en wilde de winkel uitlopen, toen hij door winkelpersoneel hierover werd aangesproken. Hierop begon de verdachte zich recalcitrant te gedragen. Hij uitte bedreigende taal en spuugde in de richting van het winkelpersoneel. Ook sloeg en schopte hij naar het winkelpersoneel.

FIETSER GEWOND

Op de Glorieuxlaan in Vught is vrijdagmiddag een fietser (verdere gegevens onbekend) licht gewond geraakt toen hij rijdende op de Haldersebaan een auto die vanaf de Boxtelseweg kwam geen voorrang verleende. Hierbij kwam hij ten val. Hij heeft zich onder doktersbehandeling gesteld.