Politiebericht Drenthe

Roel Hallink
tel: 0528-295216 of 06-51528156

* Diefstal uit auto

ASSEN Bleek vanmorgen dat er afgelopen dagen ingebroken was in een auto die geparkeerd stond aan de Doctor A Kuyperstraat. Uit de auto werd de radiocassete recorder gestolen, met een waarde van ongeveer f 500,-- gulden.

* Diefstal uit bedrijven

SCHOONEBEEK Bij een bedrijf aan de Nieuw Amsterdamseweg werd afgelopen nacht ingebroken. De daders kwamen in de hal door een toegangsdeur te forceren. Uit de fabriekshal werden een nog onbekend aantal lastoestellen en handgereedschappen gestolen. Van de lastoestellen werden de zuurstofslangen doorgesneden. Een inventarisatie zal vandaag uit moeten wijzen hoeveel er precies weg is.

WESTERBORK Bij een bedrijf aan het Westeinde werd afgelopen nacht ingebroken, en uit een openstaande kluis werd voor ongeveer f 150,-- gulden aan wisselgeld gestolen. De daders waren binnen gekomen door een raam aan de zijkant van het pand open te breken.

VRIES Bij een garagebedrijf aan de Asserstraat werd afgelopen nacht ingebroken en een kleine kluis gestolen. De daders zijn via het hekwerk, waarvan stukken weg geknipt zijn, bij het pand gekomen. Om binnen te komen werden deuren van het kantoor met grof geweld opengebroken. In het kantoor werd een brandvrije kast opengebroken, waarin diverse kentekenbewijzen zaten. Een klein kluisje met daarin sleutels en kentekenbewijzen, die aan de muur bevestigd was, werd met grof geweld van de muur gebroken. Het is nog precies bekend hoeveel kentekenbewijzen en sleutels er weg zijn.

*Diefstal weideklokken

RODEN Werd door een 55-jarige inwoner van Roden aangifte gedaan van diefstal van twee weideklokken (bestemd voor schrikdraad). De klokken stonden in een weiland op de hoek van de Woldzoom en de Hofstedenlaan in Roden, vermoedelijk heeft de diefstal rond Koninginnedag plaats gevonden. De schade bedraagt ongeveer f 350,-- gulden.

* Vrouw komt onder bus

EMMEN Bij een aanrijding op de kruising van de Boslaan en de Boermarkeweg is vanmorgen een 61-jarige inwoonster van Emmen gewond geraakt aan haar hoofd en heup. De vrouw stond met haar fiets te wachten voor het rode verkeerslicht. Toen het groen werd wilde zij rechtdoor fietsen. Een haar achteropkomende autobus bestuurd door een 57-jarige man uit Coevorden, wilde op de kruising rechts afslaan en zag daarbij de vrouw over het hoofd, waardoor zij tegen de rechterzijkant van de autobus botste en ten val kwam. Ze is met genoemd letsel overgebracht naar het ziekenhuis, de verwondingen lijken mee te vallen.

* Diefstal uit school

HOOGEVEEN Afgelopen nacht is er ingebroken bij een school aan de Valkenlaan en is er voor zover kan worden na gegaan een geluidsinstalatie gestolen. Door een ruit aan de achterzijde van het pand te forceren, konden de daders in de school komen. Maandag aanstaande zal er gekeken worden of er nog meer weg is.

* Inbraak sportkantine

NIEUW BUINEN Is afgelopen nacht ingebroken in de sportkantine van de VVV Nieuw Buinen, aan het Noorderdiep. Ook nu, want dit is de tweede inbraak in korte tijd, werd de voordeur open gebroken. Gestolen werden een videorecorder en een draagbaretelefoon. De totale schade is nog niet bekend.

* Oplichting

KLAZIENAVEEN Kreeg een bedrijf uit deze plaats, als mede een neven vestiging uit Hoogeveen, rekeningen van een bedrijf uit Veendam, voor het plaatsen van advertenties in een Ondernemers Magazine. Op beide rekeningen stond het bedrag van f 1.169, 13--, gulden met als tekst dat dit de laatste aanmaning was. Er is nooit opdracht gegeven van plaatsen van advertenties. Het blijkt dat het de laatste tijd veel vaker voor komt dat bedrijven rekeningen gepresenteerd krijgen voor geleverde diensten, terwijl daar geen opdracht voor is gegeven c.q. dat er contracten zijn getekend.

* Diefstal woning

COEVORDEN Hoorden bewoners van een woning aan de Ballastweg afgelopen nacht gerommel bij de garagedeur. Toen zij polshoogte gingen nemen bleek dat de loopdeur open stond en er ingebroken was, vermist worden enkele portemonnees met wat klein geld en een portefeuille met daarin rijbewijs en een groenekaart.

* Vernieling autos

EMMEN Werd afgelopen nacht aan de Laan van de Imenhees een auto vernield. De motorkap en de voorzijde alsmede de rechterzijkant waren met gele verf bespoten. Ook de rechterkant van de auto was bekrast. De schade zal in de duizenden guldens lopen. Bij het bekijken van deze auto, door de politie kwam er nog een buurt bewoner bij, waarvan ook de auto met gele verf was bespoten. Vermoedelijk zijn in dezelfde straat meerdere autos vernield. Aangiften hiervan zijn nog niet binnen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe