Deel opbrengst Landelijke Fietsdag voor nieuwe Hartenark

Datum nieuwsfeit: 08-05-1999

Nederlandse Hartstichting

Bouw mee aan de nieuwe Hartenark

Den Haag, 25 februari 1999 - Een deel van de opbrengst van de Landelijke Fietsdag op zaterdag 8 mei 1999 gaat naar de Nederlandse Hartstichting. De Hartstichting besteedt dit geld aan de modernisering van de Hartenark, het cursus-, vakantie- en conferentiecentrum van de Hartstichting in Bilthoven.

In de bossen van Bilthoven ligt de Hartenark, het gastvrije cursus-, vakantie- en conferentiecentrum"De Hartenark" van de Nederlandse Hartstichting. Hier worden al meer dan twintig jaar vakantieweken en themaweekends georganiseerd voor kinderen en jongeren met een aangeboren hartafwijking.

De medewerkers van de Hartenark ontwikkelen en begeleiden bovendien jaarlijks ruim 150 cursussen, studie- en ontmoetingsdagen voor zo’n 6000 bezoekers uit de wereld van patiëntenorganisaties en beroepsbeoefenaren. Voor patiënten die een hartinfarct of operatie hebben doorgemaakt wordt bijvoorbeeld de cursus "Hart Onder Controle" georganiseerd. Voor mensen die zijn getroffen door een beroerte en hun partner zijn er speciale ontmoetingsweekenden.

Na ruim twintig jaar is de Hartenark toe aan een modernisering, uitbreiding en verbetering van de faciliteiten om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Voor deze verbouwing is geld nodig. Daarom is de Nederlandse Hartstichting heel blij dat de Landelijke Fietsdag op deze wijze een steentje aan dit project wil bijdragen.