Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven/Son

Persberichten 9 mei 1999/

Politieberichten
Eindhoven: Diefstal auto

Op zaterdagmiddag tussen 16.40 uur en 17.10 uur is er vanaf de Pastoor Petersstraat een groene Audi A4 met het kenteken ZD-GL-20 weggenomen.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Op zaterdagavond om 19.15 uur is op de Beverloweg een 38-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Even daarvoor had een onbekende man drie fietsen bij de 38-jarige Eindhovenaar aan de Beverloweg afgeleverd. Bij controle door de politie bleek dat de fietsen van diefstal afkomstig waren. De fietsen zijn inbeslaggenomen. De man is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Op zaterdagavond om 19.57 uur is op de Winston Churchilllaan een 31-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Politieagenten zagen dat de man met zijn auto langzaam over het plantsoen, gelegen langs de Winston Churchilllaan, reed richting rijweg. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,65 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 9 uur en een proces-verbaal. Op zondagmorgen om 1.58 uur is op de Oirschotsedijk een 32-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Even daarvoor had hij een aanrijding veroorzaakt op de Oirschotsedijk ter hoogte van de Spottersweg. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Tevens bleek hij een ontzegging te hebben van de rijbevoegdheid. Hij kreeg een rijverbod van 8 uur en een proces-verbaal.
Zondagmorgen om 3.02 uur is op de Koudenhovenseweg een 25-jarige automobilist uit Helmond aangehouden. Door surveillerende politiemensen viel aldaar zijn rijgedrag op. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,15 promille. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een rijverbod van 5 uur opgelegd.

Eindhoven: Fietsendieven betrapt
Op zondagmorgen om 0.55 uur zijn op het Begijnenhof twee mannen, 21 en 22 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Surveillerende politieagenten zagen dat de mannen twee fietsen achter in de kofferbak van een auto plaatsten. De fietsen hadden zij uit de fietsenstalling aan het Begijnenhof weggenomen. Verdachten zijn overgebracht en ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Vernieler aangehouden
Op zondagmorgen om 5.52 uur is op de Roostenlaan een 43-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Even daarvoor had hij een ruit, van een winkel aan de Leenderweg, met een tegel ingegooid. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Vernielers aangehouden
Op zondagmorgen om 7.48 zijn op de Urkhovenseweg twee mannen, 19 en 20 jaar, beiden uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij op het dak van het winkelcentrum aan 't Karregat enkele ontluchtingspijpen vernield. Voor onderzoek zijn zij overgebracht naar het politiebureau. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachte diefstal auto
Op zondagmorgen om 5.05 uur is op de Allersma een 20 jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor was een 26-jarige Eindhovenaar, woonachtig aan de Allersma, wakker geworden van een vreemd geluid op straat. Hij is gaan kijken en zag dat de 20 jarige man bij zijn opengebroken auto stond. Hij waarschuwde direct daarop de politie. De 20 jarige Eindhovenaar is voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Son: Brand
Op zondagmorgen rond 7.20 uur brak er brand uit in een bedrijf aan de Kanaaldijk Noord. Door werknemers werden op dat moment snijwerkzaamheden verricht met plasmabranders. Tijdens het snijden ontstond er een lichte brand in een verdampingsvat van de toren. De werknemers hebben getracht de brand te blussen doch dat gelukte niet. De brandweer die ter plaatse kwam, bluste de brand. Niemand raakte gewond.