Politiebericht Drenthe

09:56 maandag 10 mei 1999

Ernest Zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875

Automobilist onder invloed
Zondagavond om 23.00 uur reed een 21-jarige automobilist uit Hoogeveen over Het Haagje, terwijl hij onder invloed van alcohol verkeerde. Bij een ademtest blies hij 520, ongeveer 1,2 promille. De man kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

EMMEN
Automobilist onder invloed
Zondagnacht rond 1.00 uur reed een 32-jarige man uit Neede met zijn auto over de Min. Kanstraat. Ook hij had gedronken. Bij de ademtest blies hij 430, bijna 1 promille. Deze zaak is eveneens met snelrecht afgehandeld.

EELDE-PATERSWOLDE
Inbraak bedrijf
Bij een inbraak in een kantoorgebouw aan de Hoofdweg is een geldbedrag gestolen. De dader kwam binnen door een raam van de toegangsdeur in te gooien met een klinker.

Inbraak bedrijf
Bij een inbraak in een bedrijf aan de Stephensonstraat is zondagnacht een aantal computers gestolen. Om binnen te komen werd een van de toegangsdeuren opengebroken. De schade loopt in de tienduizenden guldens.

Verdachte vernielingen aangehouden
Zondagavond is omstreeks 19.00 uur een 25-jarige man uit Hoogeveen aangehouden wegens vernieling van autos. Het bleek dat in de K. de Raadstraat een aantal autos was bekrast. Buurtbewoners hadden dit gezien en hielden de man vast tot de politie ter plaatse kwam. Zes bewoners van de K. de Raadstraat deden aangifte van het feit dat hun auto was bekrast met een scherp voorwerp.

ASSEN
Inbraak bedrijf
Vermoedelijk zaterdagnacht is ingebroken in een bedrijf aan de Winkler Prinsstraat. Uit het bedrijf is een bestelauto weggenomen, ongeveer 150 nieuwe autobanden, en een hoeveelheid gereedschap. Om binnen te komen werd een deur opengebroken. De gestolen auto is een witte Fiat bestelauto, met op de achterzijde een sticker met opschrift TOYO BANDEN.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe