Sun biedt brede ondersteuning met ServiceProvider.com

Datum nieuwsfeit: 10-05-1999

Voor meer informatie Sun Microsystems Computers
Hans Appel: 033 450 1234
E-mail: (hans.appel@holland.sun.com)

Lammers van Toorenburg PR
Ward van Beek: 030 656 5070
E-mail: (ward@lvtpr.nl)

Sun biedt brede ondersteuning met ‘ServiceProvider.com’

Amersfoort, 10 mei 1999 Sun Microsystems, Inc. heeft het voortouw genomen op het gebied van de snelgroeiende verschuiving naar het zogeheten Service Provider-model (SP). Sun introduceert de meest complete end-to-end oplossing voor de industrie, bestaande uit een set van meer dan 20 nieuwe producten, businessprogramma’s en diensten. Sun’s initiatief is erop gericht de mogelijkheden te vergroten die een service provider heeft om snel, betaalbaar en betrouwbaar diensten te leveren in de veranderende Net-economie.

Waar vele aanbieders zich beperken tot het bieden van diensten voor de Internet
Service Provider-markt (ISP), richt ‘ServiceProvider.com’ zich op de groeiende markt van SP’s en de aanverwante ‘SP-gemeenschap’ (system integrators, value-added resellers, ISV’s, Web-ontwikkelaars), om werkelijke web-based service mogelijk te maken.
Deze brede aanpak is een weergave van Sun’s kennis van de markt en bouwt verder
op haar ervaring met, en enorme succes op ISP-gebied.

Sun zet op deze onvermijdelijke trend in, nu bedrijven van diverse grootte gebruik maken van service providers om tegemoet te komen aan hun computing-behoefte. Het Net gebruiken om op afstand computing-diensten zoals softwareapplicaties, handel of netwerkdiensten te kunnen leveren, is één van de grootste nieuwe mogelijkheden die het Web biedt. Terwijl aanbieders haastig op het strijdtoneel verschijnen, onderscheidt Sun zich door service providers een overtuigend product te bieden voor een markt die geschat wordt binnen drie jaar een omzet van 142 miljard te genereren. Inmiddels werkt meer dan 75% van de ISP-servers met Sun-technologie. Sun wil niet alleen deze positie intensiveren, maar ook haar expertise inzetten voor andere soorten service providers.

Het ‘ServiceProvider.com’-initiatief van Sun biedt een nieuwe reeks producten en diensten speciaal afgestemd op service providers. In grote lijnen bestaat het aanbod uit de volgende componenten:

* Een programma dat de time-to-revenu versnelt, bestaande uit o.a.:
- Starter Kit en Quick Ship SP Systems;

- SP Leasing-programma;

- Sun Service Provider-programma;

- Onsite Services voor SP’s;

- Sun Developer Connection.

* Het ‘SunTone’-programma: opbouwen van vertrouwen bij de klant in diensten via
het Net, door middel van:

- het SunTone-certificerings- en logo-programma, waaraan klanten kwaliteit kunnen herkennen;

- Quality of Service Tools;

- System Availability-garantie;

- Internet Architecture Consulting voor service providers;
- het toevoegen van 3COM aan het SunVip-programma.

* Service Providers helpen aan de beste revenukansen door:
- Sales Incentives;

- nieuwe softwareapplicaties om service providers te helpen nieuwe inkomstenbronnen aan te boren.

* Service providers assisteren bij het bouwen van een schaalbare, uiterst betrouwbare netwerkinfrastructuur door:

- SP-Grade Systems;

- Sun’s Intelligent Storage Network™.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie ‘The Network Is The Computer’ een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 10 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.