Global One kiest Siemens en Newbridge als partners

Siemens Nederland N.V.

ICN 0399.048

Den Haag, maandag 10 mei 1999

Global One kiest Siemens en Newbridge als strategische partners voor ATM-backbone-netwerk

Siemens AG en Newbridge Networks Corp. hebben bekend gemaakt dat Global One de volgende fase van haar wereldwijde ATM-backbone-netwerk zal ontwikkelen met MainStreetXpress, het ATM-systeem van Siemens. Global One is een wereldwijde joint-venture van Deutsche Telekom, France Telecom en Sprint. De overeenkomst geldt voorlopig voor vijf jaar en omvat de wereldwijde levering en ondersteuning van MainStreetXpress.

Het uitgebreide ATM-backbone-netwerk maakt hogesnelheidsverkeer mogelijk tussen de belangrijkste economische centra in Noord-Amerika, Europa en Azië en is daarmee de ideale aanvulling op het bestaande wereldwijde ATM-netwerk van Global One.

Een eerste fase van deze ontwikkeling wordt reeds door Global One geïmplementeerd en georganiseerd. Deze fase is gebaseerd op het Platform MainStreetXpress van Siemens. Op deze wijze krijgt Global One de beschikking over een wereldwijd ATM-netwerk met een backbone-infrastructuur voor het verbinden en aanbieden van diensten voor alle klanten, inclusief de klanten van de aandeelhouders Deutsche Telekom, France Telecom en Sprint.

Op basis van deze infrastructuur kan Global One zijn aanbod van netwerkdiensten verder uitbreiden: niet alleen door het aanbieden van nieuwe ATM-diensten op basis van permanent virtual circuits (PVC) en switched virtual circuits (SVC), maar ook door de uitbreiding van de hogesnelheids-backbone voor zijn bestaande spraak-, data- en multimedia-diensten.

Siemens, divisie Information and Communication Networks De divisie Information and Communication Networks van Siemens werd op 1 oktober 1998 in het kader van de herstructurering van de Siemens-activiteiten op het gebied van informatie en communicatie opgericht. Information and Communication Networks (ICN) behoort met circa 60.000 medewerkers en een businessvolume van ongeveer 25 miljard DM wereldwijd tot de grootste leveranciers van
end-tot-end-toepassingen voor spraak-, data- en GSM-netwerken. Het aanbod van Information and Communication Networks omvat producten, systemen, oplossingen, service en support voor de opbouw en ondersteuning van complete bedrijfs- en carriernetwerken. Hiertoe behoren ook dienstverlening en advies, van netwerkplanning en financieringsadvies tot inbedrijfstelling en gebruikerscursussen.

Voor meer informatie over deze Siemens-divisie zie www.siemens.com/ic/networks.

Nadere informatie voor de lezer:
Divisie Informatie en Communicatie
Bart Vuijk Tel. (070) 333 2013

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Sandra Strotkamp
Tel. (070) 333 1433