Politiebericht stad Groningen

Korps: Groningen, plaats: Groningen 10-05-99

Persberichten stad Groningen/
Maandag 10 mei 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren Aanhoudingen na schietpartij op Schuitendiep

De politie heeft twee mannen - een 20-jarige man uit Utrecht en een 26-jarige man uit Groningen - aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een schietpartij die zondag omstreeks 18.30 uur heeft plaatsgevonden op de kruising Schuitendiep / Steentilstraat. Uit getuigenverhoor blijkt dat ertussen meerdere mannen - die in een buitenlandse taal spraken - ruzie is geweest waarbij door een van de mannen met een vuurwapen is geschoten. Er is niemand geraakt door een van afgevuurde kogels. Op grond van signalementen zijn twee mannen aangehouden op verdenking van betrokkenheid van betrokkenheid bij de schietpartij. Bij de 26-jarige Groninger is een kleine hoeveelheid verdovende middelen aangetroffen. De politie heeft een nader onderzoek naar het incident ingesteld.

Houseparty verloopt onrustig
Omstreeks 07.00 uur zondagochtend heeft de politie een 22-jarige man uit Dordrecht aangehouden die van een 16-jarige jongen geld uit zijn jas had gehaald. De jongen die aanvankelijk met iemand van de beveiliging van de houseparty te maken te hebben waarschuwde daarop het echte bewakingspersoneel die de man uit Dordrecht aan de politie overgaf. Na verhoor waarin de man bekende is hij op vrije voeten gesteld.
Rond dezelfde tijd had een 26-jarige man zich - met een uit de keuken weggenomen mes - in de zonnestudio opgesloten. Daar bedreigde hij een van de personeelsleden. Met vereende krachten en de inzet van een politiehond kon de man worden overmeesterd en aangehouden. De man is na behandeling van een bijtwond van de hond ingesloten op het bureau voor nader onderzoek.

Brand op achtste verdieping
Een door brand, rook en bluswater zwaar beschadigde kamer, dat was het resultaat van een woningbrand op de achtste verdieping van de Kornoeljestraat. De 20-jarige bewoner kon zich tijdig in veiligheid brengen. Een magnetron bleek de oorzaak van de brand.

Jongemannen met amfetamine aangehouden
Op een groenstrook achter het parkeerterrein van het Kardingerplein zijn drie jongemannen (twee maal 19 en 18 jaar) zondagavond rond 20.30 uur aangehouden omdat ze verdovende middelen aan het gebruiken waren. Twee jongens bleken in het bezit van een kleine hoeveelheid amfetamine. Zij kregen beide een bon van f 200.-.

Verwarde man gooit televisie door eigen ruiten
Een 23-jarige man uit de Couperusstraat is zondagnacht naar het politiebureau overgebracht nadat hij zijn televisie door de voorruit van zijn woning had gegooid. De politie was naar het adres gestuurd omdat er geluidsoverlast in de woning was. In overleg met een psychiater is de man vrijwillig opgenomen in een psychiatrische kliniek.

Man met vuurwapen aangehouden
Een 31-jarige man uit Amsterdam is zondagavond bij het speeltuingebouw aan de Watermanstraat aangehouden omdat hij in het bezit was van een vuurwapen. De politie was naar het clubhuis gezonden - waar een feest gehouden werd - omdat er ruzie was waar mogelijk geschoten zou zijn. Op aanwijzing van getuigen werd de man die samen met zijn ex-vriendin en dochter in een auto zat aangehouden. In de auto werd het wapen aangetroffen. Op het feest is een 18-jarige man uit Groningen aan het hoofd gewond geraakt. Hij is voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. De politie stelt een nader onderzoek in naar hetgeen op het feest is gebeurd. De Amsterdammer is ingesloten.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010