Stork koopt Special Products van Wärtsilä NSD Nederland

Datum nieuwsfeit: 10-05-1999

Stork Group

Naarden, 10 mei 1999

Stork koopt Special Products van Wärtsilä NSD Nederland Stork neemt van Wärtsilä NSD Nederland de in Zwolle gevestigde afdeling

Special Products over. Dit bedrijfsdeel is gericht op onderhoudsactiviteiten van defensiematerieel, die strategisch beter bij de Stork Technical Services Group passen. Special Products telt 30 medewerkers en behaalde in 1998 een winstgevende omzet van NLG 14 miljoen (EUR 6,5 miljoen). Stork en de Finse Metra Groep hebben tevens overeenstemming bereikt over de verkoop van het 40% Stork belang in dieselmotorenproducent Wärtsilä NSD Nederland (Zwolle) aan Wärtsilä NSD Corporation. Voor Stork is de deelname in het bedrijf strategisch van minder belang geworden door vermindering van raakvlakken tussen de beide ondernemingen. In het financieel jaarverslag 1998 van Stork werd aangekondigd dat Stork zijn 40% belang in Wärtsilä NSD Nederland zou omruilen in een 4,2% belang in Wärtsilä NSD Corporation. Deze aankondiging is door de genoemde verkoop achterhaald. Stork Technical Services realiseerde in 1998 met 10.000 medewerkers NLG 2 miljard (EUR 900 miljoen) omzet van de totale Stork omzet van NLG 5 miljard (EUR 2,3 miljard).

Informatie voor de pers:
J.A. Huurdeman