CA zet nieuwe divisie 'Interbiz Solutions' op

Datum nieuwsfeit: 10-05-1999

PERSBERICHT

COMPUTER ASSOCIATES ZET NIEUWE DIVISIE 'INTERBIZ SOLUTIONS' OP VOOR E-COMMERCE-PROJECTEN

NIEUWE DIVISIE RICHT ZICH OP 'REAL-TIME INTER-BUSINESS MANAGEMENT'

NIEUWEGEIN / ISLANDIA, NY, 10 mei 1999 - Computer Associates International (CA) heeft een nieuwe divisie opgericht - interBiz Solutions geheten - die gebruikers, toeleveranciers en partners van CA zal helpen bij het benutten van de kansen die door e-commerce worden geboden. Om complete e-commerce-oplossingen voor zowel kleine, middelgrote als grote bedrijven te kunnen aanbieden, maakt InterBiz gebruik van zowel de bewezen technologie van CA als de kennis en expertise van vijf op applicaties gerichte business units van Computer Associates.

Reuven Battat is benoemd tot 'president' van interBiz. Hij was tot nu toe bij CA actief als 'executive vice president' en 'general manager of worldwide marketing'. In deze functie gaf hij leiding onder andere marketing, 'public relations', productstrategie, strategische samenwerkingen en de ontwikkeling van partnerprogramma's. Als 'senior vice president of research and development' was Battat bovendien verantwoordelijk voor de ontwikkeling van CA's succesvolle Unicenter TNG beheeroplossing.

Applicaties koppelen in gehele bedrijfsketen InterBiz richt zich op zogenaamde real-time business management solutions die verder gaan dan de reguliere oplossingen voor supply chain management of enterprise resource planning. CA zal gebruik maken van dezelfde technologie als gebruikt is voor het succesvolle Unicenter TNG Framework om een technische infrastructuur te creëren voor het integreren van zakelijke applicaties. Dit business management framework heeft de naam 'BizWorks' gekregen en maakt gebruik van een aantal belangrijke producten en technologieën van CA, zoals Unicenter TNG, Jasmine, hulpmiddelen voor 3D visualisatie en Neugents voor op neurale netwerkprincipes gebaseerde patroonherkenning. Hiermee kan een basis gelegd worden voor communicatie binnen en tussen bedrijven. BizWorks omvat een hele reeks van applicaties die gedeeltelijk afkomstig zijn van CA zelf en deels door partners zijn ontwikkeld en die via BizWorks-infrastructuur op eenvoudige wijze kunnen worden geïntegreerd.

"InterBiz is een heel belangrijk fundament onder CA's strategie om op maat van de klant kant en klare e-commerce oplossingen te kunnen aanbieden", zegt Sanjay Kumar, 'CA president and chief operating officer'. "Via interBiz kunnen we onze kwalitatief hoogstaande technologieën en hulpmiddelen op effectieve wijze benutten om onze klanten te helpen om maximaal gebruik te maken van de kansen die e-commerce hen biedt."

InterBiz maakt gebruik van de applicaties en hulpmiddelen die zijn ontwikkeld door vijf 'business units' van CA, te weten: Acacia Technologies, ACCPAC International, MK Group, Portico en Prestige Software International. Via interBiz krijgen gebruikers nu via één kanaal toegang tot het door deze 'business units' ontwikkelde uitgebreide portfolio aan applicaties op het gebied van beheer, financiën, fabricage, personeel & organisatie, 'e-commerce', 'supply chain management', logistiek en opleiding & training. Door deze applicaties te combineren met toonaangevende technologieën van CA als Unicenter TNG of Jasmine kan InterBiz geheel nieuwe e-commerce-oplossingen voor klanten ontwikkelen.

Bedrijfsprocessen zichtbaar en inzichtelijk maken "InterBiz kan bedrijven van welke omvang dan ook de hulpmiddelen verschaffen voor het ontwikkelen van 'real-time' koppelingen binnen de voor hen relevante bedrijfsketen", zegt Battat. "Dat betekent niet alleen samenwerking tussen en met meerdere bedrijven, maar ook het vergroten van de efficiency door bijvoorbeeld gebruik te maken van CA's 3D visualisatietechnologie om complete bedrijfsprocessen zichtbaar en inzichtelijk te maken, van binnenkomende orders tot de verscheping van goederen tot de financiële administratie. Als toonaangevende leverancier van bedrijfsbrede beheeroplossingen past CA nu zijn kennis en ervaring toe om dit soort bedrijfsprocessen zo succesvol mogelijk te maken."

"CA heeft reeds aangetoond dat het een allesomvattend en bedrijfsbrede beheeroplossing kan ontwikkelen en aanbieden", zegt Peter Kastner, 'group vice president' van Aberdeen Group. "Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat CA in staat zal zijn deze technologie te verbreden tot een beheeroplossing die het gehele bedrijfsproces omvat. BizWorks stelt bedrijven in staat om de vaak zeer diverse applicaties die zij in gebruik hebben, te integreren. Bovendien biedt BizWorks uitstekende mogelijkheden om eenzelfde integratie tot stand te brengen met applicaties van andere bedrijven waardoor geheel nieuwe kansen ontstaan."

InterBiz stelt gebruikers voor de eerste keer in staat om op een geavanceerde manier moderne web-oplossingen te combineren met bestaande legacy-applicaties. InterBiz zal wereldwijd activiteiten ontplooien en is gevestigd in het hoofdkantoor van CA in Islandia, New York.

"Er is momenteel een ongekende behoefte aan een eenduidige infrastructuur voor e-business die bedrijven in staat stelt om op een betere manier dan tot nu toe mogelijk is de intern en extern beschikbare informatie snel en efficiënt te kunnen benutten", zegt Colin Mahony, analist van de Yankee Group. "Door Unicenter TNG- en Jasmine-technologie te gebruiken als basis voor een zakelijke beheer-infrastructuur is CA in een uitstekende positie om een dergelijke oplossing te kunnen aanbieden."

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein