Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 10-05-1999

Maandag 10 Mei

BELEDIGING ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag heeft de politie in de Karrenstraat een 35-jarige Vughtenaar aangehouden terzake belediging. De man was een van de vele bezoekers van een horecaterras en vond het nodig bij het passeren van een politieauto zijn middelvinger op te steken en te roepen "Flikker op".

MISHANDELD EN BESTOLEN (Drunen)

Een 30-jarige inwoner van Drunen deed zondagavond aangifte van mishandeling en diefstal. Hij was volgens eigen zeggen zondagmiddag in het Lipspark aan de Pr. Hendrikstraat, na een onderlinge ruzie, door een hem bekende plaatsgenoot zo hard geslagen dat hij daarbij het bewustzijn verloor. Het slachtoffer verklaarde verder dat er uit zijn portemonnee geld was weggenomen en dat hij zijn GSM miste. De politie stelt een onderzoek in naar het gehele gebeuren.

MISHANDELD ('s-Hertogenbosch)

Een nog onbekende man heeft zondagavond een aantal klappen uitgedeeld aan enkele jongens die zich ophielden onder het fietsviaduct op de Rompertsebaan. De jongeren stonden op het trottoir. De hen onbekende man kwam het trottoir opfietsen en riep tegen de jongeren dat ze uit moesten kijken. Zij stapten met z'n allen opzij om hem door te laten. Toen de man daarna met zijn fiets ten val kwam werd er gelachen. De man kwam daarop naar de jongeren toegelopen en begon te slaan. Een 16-jarige deed aangifte van mishandeling, omdat ook hij op het moment dat hij de politie wilde bellen op de grond werd geduwd en daarna geschopt werd. Daarbij gingen zijn walkman en draagbare telefoon stuk.

DRONKEN ACHTER HET STUUR (Vlijmen)

Na een achtervolging met een dienstvoertuig door Vlijmen heeft de politie afgelopen nacht een 35-jarige Vlijmenaar aangehouden voor het rijden onder invloed in een personenauto. De man reed over de Deken van Baarstraat waar hij bij het zien van een politieauto zijn voertuig keerde en er met hoge snelheid probeerde vandoor te gaan. Op de Rembrandtstraat sprong de bestuurder uit zijn auto en verdween in een brandgang. Daar kon hij worden aangehouden. De man bleek ook niet in het bezit van een geldig rijbewijs.

NEGEREN SLUITINGSTIJDSTIP ('S-Hertogenbosch)

Tegen de uitbater van een horecagelegenheid aan de Hinthamerstraat is afgelopen nacht proces-verbaal opgemaakt terzake het negeren van het vastgestelde sluitingstijdstip horecabedrijven.

RUIT VERNIELD ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is een 26-jarige vrouw aangehouden omdat zij van een winkel aan het Hinthamereinde met een steen een ruit had ingegooid. Zij meldde de vernieling zelf telefonisch bij de politie. De vrouw had kennelijk geen onderdak en slaagde er op deze manier alsnog in om de verdere nacht in een politiecel door te brengen.

DIEFSTAL UIT KLEEDLOKAAL (Nieuwkuijk)

Zaterdagmiddag zijn uit een kleedlokaal van een sportvereniging aan de Kerkstraat in Nieuwkuijk kledingstukken (jas en trainingsjack), een walkman en enkele persoonlijke bescheiden gestolen.

AANRIJDING MET LETSEL ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen vrijdag, 7 mei omstreeks 22.40 uur, kwamen op de Orthenseweg twee fietsers met elkaar in botsing. Daarbij raakte een 32-jarige Bosschenaar zodanig gewond dat hij per ambulance naar het ziekenhuis moest worden overgebracht. De tegenpartij heeft zich nog over de man ontfermd, maar toen er andere personen op de plaats van het ongeval waren aangekomen, is deze man weggereden op de fiets van de gewond achtergebleven man. Zijn identiteit is niet tot nu toe niet bekend geworden. De politie is op zoek naar de andere bij de aanrijding betrokken partij en eventuele getuigen.

CARAVAN GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Vanmiddag tussen half een en tien over een is vanaf een afgesloten bedrijfsterrein aan de Tweeling (Industrieterrein De Brand) een witte caravan van het merk Hobby, voorzien van het kenteken WT-69-GP gestolen. Het slot van de poort die toegang geeft tot het terrein was opengebroken. Ook een om een der wielen van de caravan bevestigde wielklem heeft diefstal niet kunnen voorkomen.