Boskalis vast op koers

Datum nieuwsfeit: 10-05-1999
Royal Boskalis Westminster N.V.

PERSBERICHT No. 6 10-5-99

Boskalis vast op koers

PAPENDRECHT - Tijdens de vandaag gehouden Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Koninklijke Boskalis Westminster nv, heeft de voorzitter van de Raad van Bestuur, Ing. R. van Gelder, BA, naar aanleiding van de gang van zaken over de eerste maanden van 1999 medegedeeld, dat Boskalis goed op koers ligt. In maart sprak Van Gelder uit dat voor 1999 een duidelijke stijging van de netto winst wordt verwacht. Deze verwachting werd tijdens de vergadering nog eens bevestigd.

Eerder dit jaar boekte Boskalis enkele grote orders (o.a. Port Said in Egypte, Rosario in Argentinië, Terra Nova in Canada). In april maakte het bedrijf bekend een 45% belang te hebben genomen in Van der Stoel Cable, een transactie die in haar groeistrategie past.

Op de internationale markten is er een gezonde vraag naar baggerdiensten. Groei van de wereldhandel, schaalvergroting in het containervervoer en behoefte aan extra ruimte in dichtbevolkte havengebieden zijn belangrijke drijfveren voor de vraag naar havenbouw, havenuitbreiding en landwinning met zand uit zee. Ook de aanleg van infrastructuur in Nederland in het algemeen ontwikkelt zich positief.

Tevens werd aan aandeelhouders medegedeeld dat de vennootschap voornemens is 1-2 procent van haar aandelen in te kopen ter voorkoming van verwatering van de winst per aandeel als gevolg van uitgifte van stock dividend over 1998.

Koninklijke Boskalis Westminster is een internationaal opererend concern met een leidende positie op de wereldmarkt van baggerdiensten. Met een achttal belangrijke thuismarkt posities in Europa en daarbuiten, richt het bedrijf zich op alle in het baggeren voorkomende marktsegmenten. Boskalis heeft de beschikking over een veelzijdige vloot van meer dan 300 units, is actief in circa 50 landen verspreid over vijf continenten en heeft ruim 3.000 mensen in dienst.

Voor verdere informatie:
Afdeling Public Relations & Publiciteit, telefoon 078-6969000