IBM introduceert omvormbaar notebook

Datum nieuwsfeit: 11-05-1999
IBM introduceert omvormbaar notebook

Amsterdam, 11 mei 1999 ? IBM, leverancier van ultralichte notebook-PC?s zoals de ThinkPad 701C en de ThinkPad 560, introduceert de volgende generatie ultralichte notebooks: de ThinkPad 570. Deze notebook is de eerste in een reeks omvormbare systemen die in een handomdraai te veranderen is in een alles-in-een platte en ultralichte portable met desktop functionaliteiten. In de ultralichte configuratie is de 28mm platte, 1800 gram wegende ThinkPad 570 bij uitstek geschikt voor iedereen die veel onderweg is.

Enkele specificaties: een groot toetsenbord, een 13,3" of 12,1" TFT-scherm, een Intel Mobile Pentium II-processor van maximaal 366 MHz, een vaste schijf van maximaal 6,4 GB, 64 MB RAM, een 56K-modem en alle standaardpoorten. Door de ThinkPad 570 aan te sluiten op de UltraBase kan de gebruiker zijn notebook in luttele seconden veranderen in een modulaire, alles-in-een, vervangende desktop-PC, echter nog steeds mobiel en licht. De volledige configuratie weegt namelijk slechts 2800 gram. De ThinkPad 570 is te koop vanaf 6.360,- (ofwel 2.891 EUR) (1).

De UltraBase is een elegant vormgegeven behuizing die plaats biedt aan optionele accessoires voor diverse systeemconfiguraties en die de ThinkPad 570 verandert in een totaal andere machine. De UltraBase stelt de gebruiker in staat de configuratie aan te passen met diverse optionele apparaten, waaronder een 2x DVD-ROM drive, een 24x-10x cd-rom drive, een Zip-drive van 100 MB, een SuperDisk (LS-120), een tweede vaste schijf (waardoor de opslagcapaciteit wordt vergroot tot 16,4 GB) en een tweede batterij voor maximaal zeven uur ongestoord werken zonder dat de gebruiker hoeft op te laden.

De UltraBase-componenten zijn compatibel met de UltraslimBay van de populaire ThinkPad 600-notebooks, waardoor onderdelen probleemloos kunnen worden verwisseld. De UltraBase is voorzien van stereo speakers, een MIDI-poort, een extra USB-poort en een directe aansluiting voor een optionele poort-replicator.

Internet-gebruikers kunnen voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: www.pc.ibm.com/nl.

Tevens kunt u voor meer informatie telefonisch terecht bij het IBM

PC Response Centre (020 ? 504 05 01). Dit persbericht en andere

informatie van en over IBM is electronisch beschikbaar op NEWSdesk,