Beleggingsmaatschappij Beurshave: eerste halfjaar +14,4

KEMPEN EN CO

Beleggingsmij Beurshave: eerste halfjaar +14,4

Beleggingsmaatschappij Beurshave: eerste halfjaar +14,4

De intrinsieke waarde per aandeel A van Beleggingsmaatschappij Beurshave steeg in de eerste helft van het boekjaar 1998/1999, dat de periode omvat van 1 oktober 1998 tot en met 31 maart 1999, met 14,4 van EUR 11,75 (NLG 25,90) tot EUR 13,44. De beurskoers per 31 maart 1999 bedroeg EUR 11,80 (NLG 26,00) en bleef in vergelijking met de beurskoers aan het begin van de periode ongewijzigd. Het verschil tussen de intrinsieke waarde per aandeel en de beurskoers is daarmee opgelopen tot 12,2. Het aantal uitstaande aandelen A bleef onveranderd op 6.423.094. Het fondsvermogen steeg door de koerswinst ten opzichte van het begin van het boekjaar met 14,3 tot EUR 86 miljoen.

. De verwachtingen voor de winstontwikkeling bij financiële instellingen zijn positief. Fusies en overnames zullen naar verwachting nadrukkelijk aan de orde blijven en de koersvorming ondersteunen, waarvan ook de aandelen in de Beurshave portefeuille kunnen profiteren., aldus de heer F. Tuin, fundmanager bij Kempen Capital Management N.V.

Op 10 mei was de intrinsieke waarde per aandeel verder gestegen tot EUR 14,07 (+4,7 sinds 31 maart 1999) en bedroeg de beurskoers EUR 12,00 (+1,7 sinds 31 maart 1999).

Het halfjaarbericht per 31 maart 1999 is naar verwachting beschikbaar per 31 mei a.s.

Utrecht, 11 mei 1999

De Directie
Beurshave Management B.V.

----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------

- Voor het aanvragen van het halfjaarbericht kan contact worden opgenomen met mevrouw E.M. Haakman of mevrouw N. Koenen (tel. 020 - 5571.371).

- Voor nadere informatie inzake het fonds kan contact worden opgenomen met de heer F. Tuin (Kempen Capital Management N.V., tel. 020 - 5571.371) of de heer P.M.A.A. Hoppenbrouwers (Greenfield Capital Partners B.V., tel. 030 - 2332.494).

----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------

Profiel Beurshave

Beurshave is een beleggingsmaatschappij met een portefeuille van aandelen van binnen- en buitenlandse financiële dienstverlenende ondernemingen, waaronder algemene banken, hypotheekbanken, verzekeringsmaatschappijen en vermogensbeheerders. De doelstelling van Beurshave is het behalen van een zo hoog mogelijk netto beleggingsresultaat voor aandeelhouders op de lange termijn.

Beurshave is onderhevig aan het gangbare vennootschapbelastingtarief en doet voor haar 5-deelnemingen een beroep op de deelnemingsvrijstelling. Het fonds zal in beginsel geen dividend uitkeren maar de inkomsten, na aftrek van kosten, herbeleggen. Beurshave is aan de Amsterdam Exchanges genoteerd. Omdat het fonds .closed end. is kan de beurskoers soms meerdere procenten hoger of lager zijn dan de intrinsieke waarde per aandeel. Voor informatie: Kempen Capital Management N.V. tel. 020 - 5571.444 of Greenfield Capital Partners B.V. 030 - 2332.494.

12 mei 99 08:47