ANWB ledenwijzer 'Veilig op reis in Europa'

PERSBERICHT 12 MEI 1999

ANWB ledenwijzer 'Veilig op reis in Europa'
Veilig op reis in Europa

Bij de ANWB is weer een nieuwe ledenwijzer verschenen 'Veilig op reis in Europa'. Wie op vakantie gaat, wil onbezorgd genieten. Meestal gaat het goed, maar soms kunnen er tijdens de vakantie vervelende dingen gebeuren. Het is dan handig om te weten wat te doen.

De 'brochure bestaat uit drie delen. Als eerste wordt ingegaan op de voorbereidingen die aan een aangenaam vakantieverblijf vooraf gaan. Zaken als het achterlaten van de woning, het zorgen voor een goede gezondheid en voorbereidingen aan de auto komen hierin ruimschoots aan bod.

Vervolgens wordt er in twee hoofdstukken aandacht besteed aan wat te doen bij verkeersboetes en verkeersongevallen tijdens het vakantieverblijf. De brochure wordt afgesloten met specifieke verkeerstips voor een groot aantal Europese landen en een overzicht van belangrijke adressen en telefoonnummers die handig zijn bij een verblijf in het buitenland.

Tevens is er voor de zwemlustige vakantieganger een kaart die inzicht geeft in de waterkwaliteit van het zee- en binnenwater in Frankrijk, Noord-Italië en Noord-Spanje. De nieuwe editie 'Zwemwaterkwaliteit Buitenland' is vanaf nu verkrijgbaar.

De ANWB Ledenwijzers 'Veilig op reis in Europa' en 'Zwemwaterkwaliteit Buitenland' zijn alleen voor ANWB-leden gratis af te halen bij alle ANWB-vestigingen en ANWB/VVV-agentschappen.

Noot voor redacties