Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 04-05-1999 t/m 11-05-1999

Warmond

Zinloze vernielingen
Op maandag 10 mei 1999, werd door een aannemer ontdekt, dat er vernielingen waren gepleegd aan een gebouw, aan de Dorpsstraat te Warmond, waar hij met verbouwingswerkzaamheden bezig was. Men was het gebouw mogelijk via een bovenlicht binnen gekomen. Op de bovenste verdieping had men verfbussen leeggegooid, waardoor de CV-ketel, radiatoren en een wand beschadigd waren. Op de tweede verdieping had men een snoer van een cirkelzaagmachine afgesneden. Op de begane grond had men ruiten vernield en een luchtkanaal ingetrapt. Bovendien had men 6 balen gips van 25 kg. leeggegooid. Bovendien had men een groot aantal dakpannen weggenomen. Onderzoek naar de dader(s) wordt ingesteld.

Katwijk

Vrouw wordt van paard geworpen
Op maandag 10 mei 1999, omstreeks 12.30 uur, reed een jonge vrouw op haar paard langs de waterlijn over het stand, te Katwijk. Op een zeker moment werd het paard door een loslopende blaffende hond, vermoedelijk een Golden Retriever, gebeten. Hierdoor werd het paard onrustig en wierp de berijdster af. De vrouw kwam in het water te vallen en liep een nat pak en een dikke knie op. Het paard ging er vandoor en de eigenaar met zijn hond liet de vrouw aan haar lot over. Uiteindelijk heeft de vrouw haar paard weer te pakken gekregen. Een onderzoek naar de eigenaar van de loslopende hond wordt ingesteld zodat een schaderegeling getroffen kan worden. Mogelijk kan de eigenaar zich melden bij de politie te Katwijk. Tel. 071-4090101.

Inbraak in clubgebouw
Op dinsdag 11 mei 1999, omstreeks 13.00 uur werd ontdekt, dat er nacht ervoor was ingebroken in het clubgebouw van een voetbalvereniging aan de 1e Mientlaan te Katwijk. Aan de achterzijde van het gebouw heeft men een gewapende ruit ingeslagen. Vervolgens heeft men het daarachter gemonteerde traliewerk geforceerd, waarna men naar binnen kon klimmen. Het gehele clubgebouw werd doorzocht. De dader is bij het naar binnen klimmen waarschijnlijk gewond geraakt, daar er achter de bar een hoeveelheid bloeddruppels lagen. Men heeft wat geld uit een fooienpot en snoepgoed weggenomen. Onderzoek naar de dader(s) wordt ingesteld.

Rijnsburg

Diefstal uit bedrijf (kwekerij)
Tussen maandag 10 mei, 22.30 uur en dinsdag 11 mei 1999, 11.00 uur, werd er ingebroken in het kantoor van een bloemenkwekerij aan de Kloosterschuurlaan te Rijnsburg. Van een toegangsdeur werd een ruit uitgenomen, waarna men de deur kon openen. Het gehele kantoor werd doorzocht en diverse kantoormaterialen, zoals printers, beeldschermen, tassen, koffie handdoeken en en telefoon werden klaargezet om weggenomen te worden. Mogelijk is men gestoord geworden, daar deze materialen zijn achtergebleven. Wat er precies is weggenomen is nog niet bekend. In ieder geval is wel de klimaatcomputer en een storingsmelder ontvreemd. Onderzoek naar de dader(s) wordt ingesteld.

Laatst bijgewerkt op 12-05-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.

Stuur een mail (district2@politiehm.demon.nl)