Politiebericht Drenthe

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

EMMEN
Winkeldiefstal
Woensdagmorgen omstreeks 10.00 uur werd een 40-jarige vrouw uit Emmen in een supermarkt aan de Weerdingerstraat betrapt op de diefstal van tandpasta en snoepgoed. Ze werd aangehouden, en kreeg na afloop een snelrechtdagvaarding uitgereikt. De gestolen goederen hadden een waarde van vijftien gulden.

ASSEN
Winkeldiefstal
Woensdagmorgen tegen 11.30 uur is een 13-jarige jongen uit Assen betrapt op diefstal van twee repen chocola. Hij is aangehouden en zijn zaak gaat naar het bureau HALT.

ASSEN
Vernieling
Dinsdagnacht zijn van een kantoorgebouw aan de Borgstee elf thermopaneruiten vernield. Ze zijn vermoedelijk kapotgeslagen met een steen.

MEPPEL
Boot uitgebrand
Woensdagmorgen rond 12.00 uur is brand ontstaan in een woonboot aan de Bunskamp. De 39-jarige eigenaar was met een benzinetank door de keuken naar de achterzijde van de boot gelopen. In de keuken was hij gestruikeld en had benzine gemorst. Omdat in de keuken een pan op het vuur stond vatten de benzinedampen snel vlam. Er ontstond een fikse steekvlam. Toen de brandweer ter plekke kwam was de keuken al uitgebrand en sloegen de vlammen uit het dak. Nadat de brand was geblust bleek de boot flinke schade te hebben opgelopen.

SNELHEIDSCONTROLES
Peize
Op de Achteromweg zijn woensdagmorgen 231 autos gecontroleerd. Daarbij zijn 47 overtredingen geconstateerd. De snelste overtreder reed 89 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Roden
Daarna zijn op de Hofstedenlaan 38 autos gecontroleerd. Hier reden 11 bestuurders te snel. De snelste reed 62, waar 50 is toegestaan. Op de Nieuweweg passeerden vervolgens 415 autos de radar. 27 bestuurders reden te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 75 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Op de Norgerweg tenslotte zijn 330 voertuigen gecontroleerd. Hier bleken 56 bestuurders met een te hoge snelheid te rijden. De snelste reed 78 kilometer per uur. Ook hier is 50 de geldende maximumsnelheid.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe