Vereniging van Vakantiebezitters op Internet

Datum nieuwsfeit: 12-05-1999
Betreft: Vereniging van Vakantiebezitters op het internet

Inktzwart is het imago van timesharing, het delen van vakantie-accommodatie, in Nederland. Ondanks dat blijkt dat het aantal tevreden timeshare-bezitters (of in goed Nederlands: Vakantiebezitters) het aantal ontevreden timeshare-kopers veruit overtreft. Nederland telt zo'n 25.000 timeshare-bezitters en hiervan is ruim 80% zeer tevreden over hun timeshare. Helaas is de informatievoorziening over timeshare zeer slecht.

De expert op het gebied van timeshare en auteur van het boek Timeshare een Perfect Concept?!, Drs W.E. Schuit, zal samen met een aantal timeshare-bezitters een eigen website en vereniging oprichten die via het internet objectieve informatie verzorgt over timesharing. Zaken als: waar moet ik opletten bij de aankoop van een timeshare?, wat zijn de (on)mogelijkheden?, hoe kan ik mijn timeshare weer verkopen en welke resorts zijn een bezoek waard voor de timeshare-bezitter zullen uitgebreid worden behandeld.

De website zal voor een gedeelte vrij toegankelijk zijn. Mensen die zich aan willen melden kunnen zich via de huidige proef website opgeven: travel.to/timeshare. Het lidmaatschap zal f 25,-- per jaar gaan bedragen. Ik hoop namens de vereniging op heel veel reacties. De proef website krijgt een 300 bezoekers op weekbasis. Met name het Engelstalige gedeelte wordt veel bezocht.

Drs. W.E. Schuit
email: (eschuit@capitolonline.nl)