Tele2 verlaagt prijzen vast telefoonverkeer

Datum nieuwsfeit: 13-05-1999

IMPACT COMMUNICATIONS GROUP

TELE2 VERLAAGT PRIJZEN VAST TELEFOONVERKEER

TELE2 VERLAAGT PRIJZEN VAST TELEFOONVERKEER NAAR USA, CANADA EN LANDEN IN EUROPA DRASTISCH

AMSTERDAM, 12 MEI 1999 - Tele2 Nederland, de grootste alternatieve aanbieder van vaste telefoniediensten in ons land, verlaagt per 15 mei aanstaande haar tarieven voor telefoon-, fax- en dataverkeer naar België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk en Zweden naar 20 cent. De prijs voor het bellen naar de Verenigde Staten is maar liefst verlaagd tot 15 cent per minuut inclusief BTW. Daarmee is Tele2 een van de goedkoopste aanbieders op het gebied van vast telefoonverkeer.

Tele2 Nederland reageert daarmee op de aangekondigde prijsverlaging op een beperkt aantal internationale bestemmingen van KPN Telecom. De nieuwe tarieven van Tele2 blijven hiermee op de veel gebelde landen tientallen procenten lager, waarmee Tele2 haar belofte aan haar klanten spraakmakend goedkoper te zijn gestand doet.

Dankzij het nog steeds groeiend aantal mensen en bedrijven dat via Tele2 belt, kan Tele2 ook deze nieuwe tarieven in combinatie met een perfecte service blijven waarmaken. De kleine omvang van de organisatie in combinatie met de technisch zeer geavanceerde manier van werken maakt Tele2 inmiddels alweer bijna twee jaar tot hèt alternatief voor vaste telefoniediensten. Inmiddels bellen honderdduizenden particulieren en bedrijven spraakmakend goedkoper via Tele2.

Ondanks de huidige hype rond mobiele telefonie, verloopt rond de 90 van het totale telefoonverkeer nog steeds gewoon via het vaste net. Telefoneren, faxen, het versturen van data (al dan niet via ISDN) en bellen naar mobiele nummers, blijft met de nieuwe tarieven van Tele2 stukken goedkoper.

Tele2 is onderdeel van Tele2 Europe in Luxemburg. Tele2 Europe is actief in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië. Tele2 Europe behoort tot de Société Européenne de Communication (SEC). S.E.C. is eigendom van Kinnevik, beursgenoteerd in Stockholm en Millicom (M.I.C.), beursgenoteerd op NASDAQ en in Luxemburg. Marktleider Tele2 in Scandinavië is onderdeel van NetCom, dat weer eigendom is van Kinnevik. Tele2 onderscheidt zich door het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige telefoniediensten via het vaste net tegen spraakmakend voordelige tarieven volgens een zeer eenvoudige, inzichtelijke prijsstructuur voor zowel particulieren als bedrijven.

Voetnoot alleen voor abonnees

13 mei 99 17:21