BorderWare Firewall Server v6.0 stelt nieuwe norm

Datum nieuwsfeit: 14-05-1999

BorderWare Firewall Server v6.0 markeert eerste fase van unieke VPN-strategie

BorderWare Firewall Server v6.0 stelt nieuwe norm
met vereenvoudigd beheer en lagere TCO voor zakelijke gebruikers

Brussel, mei 1999 -- BorderWare Technologies Inc. (BTI) kondigt de nieuwste versie van haar toonaangevende firewall aan, BorderWare Firewall Server versie 6.0. De introductie van versie 6.0 tekent de eerste fase van BTI's nieuwe VPN-strategie (Virtual Private Networks) die onlangs in Nederland is gelanceerd. In het kader van zijn unieke strategie wil BTI vijf VPN-oplossingen op basis van verschillende technologieën op de markt brengen, waarbij elke component is toegesneden op de behoeften van een telkens andere categorie VPN-gebruikers.

De noodzaak van een geïntegreerde VPN-oplossing vloeit voort uit de eisen die aan de beveiliging van uiteenlopende Virtual Private Networks worden gesteld. Een VPN dat een bijkantoor verbindt met het hoofdkantoor, stelt heel andere eisen aan de beveiliging dan een VPN dat een thuiswerker of een mobiele medewerker met het bedrijf verbindt. Weer andere beveiligingseisen worden gesteld wanneer er sprake is van een extranetgebruiker of een afnemer van een e-commerce service. Geen bank zal erover twijfelen om een klant die via het Internet bankiert dezelfde netwerktoegangsrechten te geven als een werknemer.

VPN-strategie
De nieuwe strategie van BTI is gericht op volledige integratie van VPN-oplossingen met de BorderWare Firewall Server, waaronder:

· een 'IPSec standaard VPN'-optie met hardware accelerator voor snelle verbindingen tussen verschillende locaties;
· een softwarematige IPSec Standaard VPN, volledig compatibel met de hardware-optie en bedoeld voor kleinschalig gebruik; · een geheel transparante IPSec VPN Client die werkt met hardware en software Server VPN-opties. Deze VPN Client is ideaal voor verbindingen waarvan absoluut betrouwbare medewerkers gebruikmaken; · een Client-Server VPN-oplossing die veilige toegang biedt tot Internet-, extranet- en e-commerce applicaties. Bij deze oplossing is de transparantie van de derde optie verruild voor een hoge mate van toegangscontrole, iets wat in veel andere VPN-oplossingen nog wel eens ontbreekt, hoewel toegangscontrole bij dit soort applicaties juist van cruciaal belang is. · een 'lite' VPN oplossing die een betrouwbare remote e-mail access verzorgt. Thuiswerkers en mobiele medewerkers kunnen voortaan veilig de berichten in hun mail box raadplegen.

'Marktanalisten zien VPN's als de belangrijkste groeisector in 1999', aldus Mohan de Silva, Managing Director van Peapod Distribution Benelux & Central Europe. 'Het gebrek aan implementatie- en beheertools wordt echter door velen ervaren als een belemmering voor grootschalig gebruik van VPN's. Onze VPN-strategie houdt er rekening mee dat voor elk soort applicatie andere eisen gelden. De bundeling van deze VPN-opties met de BorderWare Firewall Server, die bekendstaat om zijn installatie- en beheergemak, levert een uitstekende combinatie op.'

BorderWare Firewall Server v6.0
Veilige toegang tot het netwerk is voor de meeste organisaties met een Internet-aansluiting een belangrijke kwestie. De nieuwe versie van BorderWare Firewall Server is daarom een geïntegreerde oplossing bestaande uit een Internet-gateway en een beveiligingssysteem. De eerste component van de VPN strategie is de SmartGate-technologie van V-ONE en opgenomen in versie 6.0. SmartGate biedt de gebruikers onder meer:

· een uiterst schaalbare oplossing die ideaal is voor gedistribueerde projecten, ongeacht het aantal projectmedewerkers; · krachtige encryptiefunctionaliteit die de geheimhouding van gegevens waarborgt;
· geïntegreerde toegangscontrole waarmee wordt geregeld tot welke onderdelen, applicaties en gegevens van het bedrijfsnetwerk elke gebruiker toegang krijgt;
· krachtige authenticatiefuncties op basis van diverse technologieën (smartcards, biometrics of tokens).

Andere verbeteringen zijn:
· uitgebreide hardware-ondersteuning waardoor BorderWare op veel meer systemen kan draaien en bijgevolg de Total Cost of Ownership lager uitvallen;
· innovatieve opties voor de verwerking van mail;
· een nieuwe grafische interface voor beheerwerkzaamheden (32-bit Windows); · een verbeterde functie die ongewenste e-mail weert; · verbeterde backup- en opslagfunctionaliteit;
· verbeterde proxy-functionaliteit.

Een volledig geïntegreerde VPN vereenvoudigt zowel de implementatie als het beheer, wat weer bijdraagt tot lagere eigendomskosten. ICT-managers kunnen op efficiënte wijze een beveiligingssysteem implementeren en beheren en gebruikers profiteren van de verbeterde performance van versie 6.0 van BorderWare, dat nu de voor hun netwerk vereiste capaciteit heeft.

Prijs en beschikbaarheid
BorderWare Firewall Server is nu leverbaar. Basic Firewall is geprijsd vanaf 2455 E, de Enterprise-licentie vanaf 23.520 E. Volgende componenten van BTI's VPN-strategie verschijnen in de lente en zomer van 1999.

Peapod Group Benelux, Tervuren (B)
Telefoon:0032-(0)2-7660120 fax: 0032-(0)2-7672176
Homepage: www.peapod.be

Peapod Distribution
Het in 1991 opgerichte Peapod Distribution heeft zich snel ontwikkeld tot een toonaangevende Europese marktspeler op het gebied van beheer en beveiliging van Internet en bedrijfsnetwerken. Dankzij een uitgelezen softwareaanbod mag Peapod inmiddels een groot aantal Europese bedrijven uit de meest uiteenlopende sectoren tot haar klantenkring rekenen. Peapod heeft kantoren in Londen, Duitsland, België en Zweden. Mohan de Silva, Managing Director, van Peapod Distribution Benelux & Central Europe is gebaseerd in Brussel. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.peapod.be.

BorderWare Technologies Inc.
De besloten vennootschap BorderWare Technologies Inc. (BTI) is in 1998 opgericht. Juni 1998 verwierf het bedrijf de BorderWare Technology van Secure Computing Corporation. BTI heeft twee moederbedrijven, namelijk Sea Change Corporation en Peapod Group plc. BorderWare Technologies ontwikkelt en distribueert gebruiksvriendelijke gateway-producten en -services voor het Internet, die een hoge mate van beveiliging waarborgen. Het topproduct is de BorderWare Firewall Server, een geïntegreerde firewall en gateway voor Internet-services.

_____________________________________________________________________

Voor redactionele informatie of evaluatiemogelijkheden: Ref:Pb0199 Influx PR - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: Influx_ (PR@CompuServe.com)