Prins Berhard ondergaat operatie

14 mei 1999
persbericht

COMMUNIQUE VAN DE RIJKSVOORLICHTINGSDIENST

Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Berhard der Nederlanden is hedenochtend in het Academisch Ziekenhuis Utrecht geopereerd aan een vernauwing van de luchtpijp. De toestand van de Prins na de operatie is goed, aldus de behandelende artsen.

Op jonge leeftijd en na een darmoperatie in 1994 heeft de Prins geruime tijd een buisje in de luchtpijp gehad (in medische termen: een tracheacanule), in verband met problemen bij de ademhaling. In de afgelopen jaren is door het littekenweefsel een vernauwing ontstaan die de ademhaling stoorde. De Prins zal naar verwachting enkele dagen in het ziekenhuis blijven.

Het medisch team staat onder leiding van prof. dr. G.J. Hordijk, keel- neus- en oorarts, prof. dr. J.W.J. Lammers, longarts, prof. dr. J.T.A Knape, anesthesioloog en prof. dr. S.A. Duursma, geriater.

RVD, 14 mei 1999, 14.00 uur

14 mei 99 14:02