Business 2.0 Magazine: 3Com in top-10 e-commerce bedrijven

Datum nieuwsfeit: 14-05-1999
Persbericht 3Com Benelux

3Com topman Eric Benhamou: "Breedband-technologie belangrijke stimulans voor groei e-business"

3Com volgens Business 2.0 Magazine in top-10 van e-commerce bedrijven

Maarssen / Brussel, 14 mei 1999 - Eric Benhamou, voorzitter en CEO van 3Com, voorspelt dat het toenemend gebruik van breedband-verbindingen door Internet-gebruikers en de daardoor mogelijk gemaakte multimedia toepassingen miljoenen nieuwe gebruikers zal doen besluiten online te gaan winkelen.

"Technologieën voor hoge bandbreedtes, zoals breedband, maken online winkelen een reëel en economisch alternatief en vormen een enorm potentieel voor ondernemingen die hun strategie en bedrijfsmodel daarop afstemmen," aldus Benhamou tijdens een presentatie voor de FORTUNE/Stanford Graduate School of Business.

3Com is een toonaangevende leverancier van breedband-technologieën waarmee alle vormen van communicatieverkeer, zoals data, spraak en video, over één bekabelingsinfrastructuur - inclusief bijvoorbeeld coax en telefoonlijnen - worden geleid.

Volgens een recent onderzoek van Merrill Lynch zullen consumenten in 2002 tussen de 35 en 75 miljard dollar aan diensten en goederen via het Internet afnemen, tegen 8 miljard dollar in 1998. 3Com verwacht dat het aantal breedband-abonnees tegen die tijd zal zijn gestegen van circa twee miljoen nu naar meer dan 14 miljoen in 2002.

"Parallel met het expanderen van de netwerkinfrastructuren zullen ook reikwijdte en penetratie van het elektronisch zakendoen toenemen," verklaarde Benhamou. "Internet-toegang met behulp van producten in handformaat, zoals de draadloze Palm VII connected organizer, zullen dankzij onmiddellijke toegang tot Internet-data de grenzen van de e-commerce opnieuw verleggen."

3Com werd deze maand (mei 1999) door het Amerikaanse Business 2.0 Magazine genoemd als een van de top-10-bedrijven in e-commerce. Het blad verwees naar 3Com's recente overname van Smartcode Technologie als onderdeel van 3Com's streven naar een groter marktaandeel in elektronische oplossingen voor draadloze webtoegang.

"De snelle ontwikkeling naar online zakendoen zal de toegang tot nieuwe markten stimuleren, klantrelaties versterken, en toegangsdrempels verlagen, aldus Benhamou. "We staan aan de vooravond van een tijdperk waarin snelheid bepalender is voor zakelijk succes dan omvang."

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com, More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie