HP viert vijftiende verjaardag Laserjet

Datum nieuwsfeit: 14-05-1999

HP VIERT VIJFTIENDE VERJAARDAG LASERJET MET NIEUWE HP LASERJET 4050

Amstelveen, 14 mei 1999 - Op de vijftiende verjaardag van de HP LaserJet printer introduceert Hewlett-Packard de HP LaserJet 4050 kantoorprinter. Deze nieuwe printer vormt een innovatieve kantoorstandaard die is gebaseerd op de HP LaserJet 4000 printer. De printer biedt betere prestaties en flexibiliteit, meer gebruikersgerichte mogelijkheden en lage gebruikskosten.

De HP LaserJet 4050 is tot 40 procent sneller dan de HP LaserJet 4000 printer, doordat:

* de 133 MHz MIPS microprocessor voor een hogere verwerkingssnelheid zorgt;
* het basismodel wordt geleverd met 8 MB geheugen en het netwerkmodel met 16 MB geheugen;

* ProRes 1200 zorgt voor 16 ppm bij de hoogste kwaliteit.

De HP LaserJet 4050 biedt verbeterde flexibiliteit en meer gebruikersgerichte zakelijke printoplossingen met:
* een snelle, infrarood communicatiepoort (FIR) gecombineerd met 'netwerk'-modellen waarmee mobiele gebruikers met handheld PC's, notebooks en digitale camera's draadloos kunnen afdrukken;

* HP JetSend, een communicatieprotocol waarmee verschillende apparaten direct en intelligent informatie kunnen uitwisselen via een intranet of via infrarood;

* de mogelijkheid de printer een proefafdruk te laten maken, waarna de gebruiker desgewenst het aantal afdrukken kan wijzigen of de afdruktaak kan annuleren;

* de mogelijkheid extra kopieën te maken van een afgeronde afdruktaak zonder hiervoor terug te hoeven naar de PC.

Lage gebruikskosten zijn er dankzij:

* HP TonerGauge en PaperGauge, een nieuw middel voor voorraadbeheer dat aangeeft hoeveel toner en papier er over is;

* flexibele garanties van één tot vijf jaar;

* gemakkelijke installatie, software gebruikersinterface en bedieningspanelen voor de HP LaserJet productlijn om de trainingskosten omlaag te brengen;

* HP Web JetAdmin 5.5, Web-gebaseerde beheersoftware waarmee netwerkbeheerders printers op afstand kunnen configureren, controleren en beheren. Problemen worden gesignaleerd en opgelost, voordat ze invloed kunnen hebben op de productiviteit van de eindgebruiker.

De HP LaserJet 4050 printer drukt 16 pagina's per minuut af en levert afbeeldingen met een resolutie van 1200 dpi. Met een 10/100 BaseTX HP JetDirect 600N EIO printserver is de printer eenvoudig in elk Ethernet-netwerk op te nemen. De printer is ook in alle andere gangbare netwerken aan te sluiten.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties