Politiebericht provincie Groningen

Zondag 16 mei 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Oost en Midden District West

Marum: botsing tegen lantaarnpaal
Een 19-jarige man uit Frieschepalen botste zaterdagavond met zijn auto op de Hoornweg tegen een lantaarnpaal. Volgens de bestuurder kreeg hij een klapband en raakte in een slip. De auto raakte total loss. De man werd ter observatie naar een ziekenhuis te Groningen gebracht.

District Midden
Woldendorp:diefstal molen
Vanuit een tuin een de Trambaan werd vrijdagnacht een siermolen gestolen. De molen was gemaakt door de bejaarde bewoners en is gedeeltelijk van hout en metaal. De molen heeft een hoogte van ongeveer een meter en is 40 cm rond. Wie heeft de diefstal gezien.?

District Noord
Uithuizen: inbraak in bedrijf
In een slopersbedrijf aan de Edama werd vrijdagnacht ingebroken. De daders kwamen binnen door een deur te vernielen. Het kantoorgedeelte werd geheel doorzocht. Nog niet bekend is, wat er is weggenomen.

Bedum: vlaggenmasten vernield en weggenomen
Voor de gereformeerde kerk aan de Thedemastraat is met grof geweld een sokkel van een zware vlaggenmast vernield. Bovendien werd bij de toegangsdeur van de kerk nog een vlag in brand gestoken.

Delfzijl: doorrijden na aanrijding
Een 34-jarige inwoner van Delfzijl werd zaterdagavond aangehouden in zijn woning. De man bleek even te voren een aanrijding te hebben veroorzaakt op de Jachtlaan. Na de aanrijding wasan weggereden op grond van het kenteken kon de man worden gepakt. Hij kreeg een proces verbaal.

Spijk: rijbewijs ingenomen
Een 25-jarige vrouw uit Spijk kon zaterdagavond haar rijbewijs aan het politiebureau te Delfzijl inleveren. De vrouw reed in haar auto op de Hogelandsterweg met een snelheid van 136 km per uur. Toegestaan is een snelheid van 80 km per uur. Aan het bureau kreeg zij een proces verbaal en werd haar rijbewijs ingevorderd.

District Oost
Finsterwolde: winkeldiefstal
Een 26-jarige man uit Gravendeel werd zaterdagmiddag betrapt bij de diefstal van scheermesjes en batterijen in een supermarkt aan de Hoofdweg. Toen hij betrapt werd zag hij kans te vluchten. Hierbij werd hij achtervolgd door het personeel. De vlucht eindigde al snel doordat de verdachte in een sloot sprong. De man kreeg een proces verbaal en geldboete opgelegd van f 500,--. Daarna werd hij heengezonden.

Stadskanaal: inbreker overlopen
Bij een meubelwinkel aan de Wagenmaker moest de politie zaterdagnacht een inbraakmelding onderzoeken. Bij de winkel werd een opengebroken raam ontdekt, maar daders waren niet meer aanwezig. Toen agenten echter de omgeving van de winkel bekeken troffen ze een 43-jarige man uit Stadskanaal verstopt in een het hoge gras naast de zaak aan. Hij bleek in het bezit van inbrekersgereedschap. De man werd voor nader onderzoek ingesloten.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010