Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 16-05-1999

Zondag 16 Mei

VIER VERDACHTEN AANGEHOUDEN NA GELUIDSOVERLAST

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag in een woning aan de Brabantstraat in Oss vier mannen aangehouden wegens geluidsoverlast. De politie had al eerder in de nacht de hoofdbewoner gewaarschuwd omdat de muziek te hard stond. Rond 02.00 uur bleek dat weer het geval te zijn, waarop het viertal werd aangehouden. De muziekinstallatie is in beslaggenomen. De vier verdachten, Ossenaren van 22 en 26 jaar oud, waren allen onder invloed van alcohol en/of drugs.

AUTO WEG BIJ INBRAAK IN BEDRIJF

Zaterdagmorgen werd een inbraak ontdekt in een bedrijf aan de Obrechtstraat in Oss. Daarbij werd een blauwe personenauto van het merk Opel weggehaald, kenteken GD-60-ZS. Tevens werd van een andere auto de vier velgen en banden gestolen, waarde ruim f.4.000,--. Om op het bedrijfsterrein te komen hebben de daders een hek vernield. De Opel is zaterdagavond, deels vernield, op de Piekenhoefstraat in Berghem teruggevonden.

KLUIS WEG

Bij een inbraak in de nacht van vrijdag op zaterdag in een bedrijf aan de Provinciale weg in Maren Kessel is een kluis gestolen. De daders hebben een deur vernield en zijn er vervolgens vandoor gegaan met de kluis, waarin een bedrag zat van enkele duizenden guldens en diverse sieraden.

INBRAAK WONING

Zaterdag overdag werd ingebroken in een woning aan de Julianastraat in Berghem. De bewoner ontdekte 's middags dat onbekenden een geldkistje met een klein bedrag hadden weggenomen. Tevens mist hij een een fotocamera.

DRUGSGEBRUIKER AANGEHOUDEN

Een eigenaar van een bedrijf aan de Julianastraat in Berghem riep zaterdagmiddag de hulp van de politie in. Een onbekende man had even tevoren aan de eigenaar gevraagd of hij naar het toilet mocht, maar de man kwam er daarna niet meer van af. Toen de agenten ter plekke kwamen ging de deur open en zagen zij dat de man cocaïne gespoten had op het toilet. De verdachte, een 28-jarige Ossenaar, werd aangehouden. Hij bleek nog een kleine hoeveelheid cocaïne in zijn bezit te hebben; die is in beslaggenomen.

KASSA WEG

In de nacht van zaterdag op zondag is een onbekende, na het vernielen van een ruit, er vandoor gegaan met de kassa van een winkel aan de Kromstraat in Oss. In de kassa zat een bedrag van enkele honderden guldens.

ONDER INVLOED

Tegen een 26-jarige man uit Oss is zondagmorgen vroeg proces-verbaal opgemaakt wegens het rijden onder invloed. De man werd aangehouden op de Burgwal in Oss. Hij kreeg ook een rijverbod van vier uur.

JONGEN AANGEHOUDEN NA ACHTERVOLGING

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag op de Koornstraat in Oss een 17-jarige jongen uit Oss aangehouden. De bestuurder van de auto, waarin de Ossenaar zat, kreeg op de Kantsingel in Oss van surveillerende agenten een stopteken omdat de verlichting van de auto niet in orde was. De bestuurder ging er echter vandoor en reed met hoge snelheid daarna over de Graafsebaan, Megensebaan en Merwedestraat. Op de Havenstraat werd de bestuurder geconfronteerd met een tweede politieauto die dwars op de weg stond. De man zag kans langs de surveillance-auto te rijden. Daarna dezelfde confrontatie op de rotonde Terwaenen waarna hij vervolgens tegen de richting in de Koornstraat inreed. Met hoge snelheid werd de auto vervolgens op een verkeersdrempel gelanceerd, waarna het voertuig kantelde en alle ramen eruit spatten. Ter plaatse werd de 17-jarige aangehouden, een tweede persoon nam de benen. Na onderzoek bleek dat de auto dezelfde nacht in Oss was gestolen. De politie is nog op zoek naar de tweede verdachte. De Ossenaar is in verzekering gesteld.

KLEDING GESTOLEN

Uit een bestelauto op de Heegterstraat in Geffen is in de nacht van zaterdag op zondag een hoeveelheid kleding gestolen. De eigenaar ontdekte zondagmorgen dat uit zijn opengebroken bus zeker 1500 broeken zijn weggenomen. De totale schade is niet bekend.

TAP GESTOLEN

Zondagmorgen is in een brandgang bij een café aan Terwaenen in Oss een biertap gestolen. De tap, van het merk Warsteiner, stond met een staalkabel vast in een muur. Deze kabel is vermoedelijk doorgeknipt. De waarde van het gevaarte, dat 250 kilo weegt, is niet bekend.