Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 16-05-1999

Zondag 16 Mei

ONDER INVLOED

Een 25-jarige automobilist uit Vught is in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Biezenmortelsestraat in Biezenmortel aangehouden omdat hij onder invloed reed. Hij kreeg een boete van f.390,-- en een rijverbod van twee uur. Op de Boschweg in Schijndel werd zondagmorgen vroeg een 47-jarige Schijndelse automobiliste aangehouden omdat ook zij onder invloed reed. Zij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van vijf uur.

INBRAAK IN SPORTKANTINE

Zaterdagmorgen werd een inbraak ontdekt in een sportkantine aan de Bunderstraat in Schijndel. Na het vernielen van een raam ging de dader er vandoor met wat klein geld. In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in de kantine van een sportvereniging aan de Kaal Hoefsteeg in Gemonde. De daders hebben alle ruimten doorzocht. Men mist een mobiele telefoon en een grote hoeveelheid drank en levensmiddelen. Een juiste inventarisatie van vermiste spullen moet nog worden opgemaakt Van het gebouw werd een deur vernield om binnen te komen.

GEBOORTEPOP GESTOLEN

Uit een voortuin van een woning aan de Stompersstraat in Sint Oedenrode is in de nacht van vrijdag op zaterdag een houten pop gestolen. De pop, voorstellende de figuur van Goofy, was daar geplaatst in verband met de geboorte van een dochter. Goofy houdt een bord in de hand met daarop de naam 'Fleur'.

MOTORDIEF BETRAPT

Een motoreigenaar zag zaterdagmiddag dat een onbekende met zijn motor aan de haal ging. Het voertuig stond geparkeerd op de Vlameersestraat in Vught. De eigenaar zag de dief met de motor weglopen. Toen de dader zich ontdekte voelde liep hij de tweewieler vallen en stapte in een langzaam meerijdende auto. De motor liep door de val schade op.

MOTORRIJDER ONDERUIT

Zaterdagmiddag is een 35-jarige motorrijder uit Veghel op de Sonseweg in Son onderuit gegaan. De man kwam met zijn voertuig in de berm terecht, ging vervolgens onderuit en gleed tegen een boom. Hij is met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.

FOTOCAMERA WEG

Bij een inbraak zaterdagavond in een woning aan de Sint Sebastiaanstraat in Boxtel is een fotocamera gestolen, waarde niet bekend. In dezelfde tijdsperiode werd ingebroken in een woning aan de Akkerstraat in Schijndel. Hier verdwenen een klein geldbedrag, bankpasjes, paspoorten en chèques. Zondagmorgen werd in een tuin van een woning aan de Deken Baekershof in Schijndel een aantal papieren aan die afkomstig waren van de inbraak aan de Akkerstraat.

MAN MISHANDELD

Bij vechtpartijen afgelopen weekend op een feestterrein aan de van Zwijnbergenstraat in Helvoirt zijn drie personen gewond geraakt. Een 14-jarige jongen uit Vught werd in de nacht van donderdag op vrijdag op zijn gezicht geslagen en raakte gewond aan een lip. Een 20-jarige man uit Helvoirt liep in de nacht van vrijdag op zaterdag verwondingen op in zijn gezicht evenals een 33-jarige inwoner Van Haaren. Hij kreeg letsel aan een knie en een kapotte schoen. Tijdens de politie-assistentie hebben onbekenden van twee surveillance-auto's de mobilofoonantennes en een GSM-antenne weggenomen. In de nacht van zaterdag zondag daarop werden zeker veertien mensen ter plaatse door de EHBO-medewerkers behandeld omdat er in de tent met traangas was gespoten. De dader is onbekend gebleven.

BRAND IN SCOUTING GEBOUW

In de nacht van zaterdag op zondag is brand ontstaan in een scoutinggebouw aan het Achterpad in Sint Oedenrode. Vermoedelijk is een hoeveelheid afval aangestoken. De brandweer heeft het vuur geblust.

VERNIELER AANGEHOUDEN

De politie heeft zondagmorgen op de Kempenlandstraat in Vught een 47-jarige man uit die plaats aangehouden. De man wordt ervan verdacht even tevoren met een bijl vier dubbele ruiten van een bedrijf aan de Industrieweg in Vught te hebben ingeslagen. Bij zijn aanhouding had de man de bijl nog bij zich. De Vughtenaar, die onder invloed was van alcohol, wordt moemnteel verhoord. De reden voor de vernieling is nog niet duidelijk. De schade aan de ruiten bedraagt ongeveer f.5.000,--.

VEILIGHEIDSMAN MISHANDELD

Een 31-jarige man uit Schaijk is in de nacht van zaterdag op zondag op een bedrijfsterrein aan de Kruisbroeksestraat in Boxtel door een onbekende mishandeld. De Schaijkenaar, die beveiligdheidsmedewerker is, zag rond 03.30 uur op het bedrijfsterrein een onbekende man staan. Toen hij poolshoogte ging nemen werd de veiligheidsman door een tweede onbekende met een voorwerp op zijn hoofd geslagen.Toen het slachtoffer op de grond lag werd hij ook nog geschopt. De beide mannen renden vervolgens weg. Toen de Schaijkenaar weer overeind was gekomen bleek na onderzoek dat er in het bedrijf was ingebroken. Het is nog niet duidelijk of er iets weg is. Het slachtoffer is in het Carolus ziekenhuis behandeld aan een hoofdwond.

WINKELMUUR BESMEURD MET GRAFFITI

In de nacht van zaterdag op zondag is een muur van een winkel aan het Moleneindplein in Vught met graffiti besmeurd. Onbekenden hebben op de muur enkele Indische leuzen geschreven en een Indische vlag getekend.

AUTO WEG

Op Duinendaal in Boxtel is in de nacht van zaterdag op zondag een rode Opel Kadett gestolen, kenteken XD-47-KN. Waarde ruim f.2.000,--.