Air Canada en British Midland starten code-sharing vluchten

Datum nieuwsfeit: 17-05-1999

AIR CANADA

Air Canada en British Midland code-sharing

Air Canada en British Midland gaan van start met code-sharing vluchten naar Canada

Amsterdam, 14 mei (TTNN) - Air Canada en British Midland hebben aangekondigd dat ze vanaf 24 mei 1999 van start zullen gaan met code-sharing op de route van Amsterdam naar Canada via Londen. Het is nu al mogelijk om plaatsen te boeken op deze vluchten. De nieuwe Air Canada code-sharing lijn - waarop British Midland zal vliegen met B737 toestellen - biedt de passagiers vijf vluchten per dag tussen Amsterdam en Londen. Daarenboven biedt deze lijn de passagiers nog een aantal voordelen, zoals: het verzamelen of inruilen van Aeroplan 'frequent flyer' punten, keuze van de gewenste zitplaats op voorhand, en de mogelijkheid om te reizen in 'business class'.

De nieuwe Amsterdam-London code-sharing lijn biedt de passagiers een gemakkelijke aansluiting voor de vluchten van Air Canada tussen Londen en Calgary, Halifax, Montreal, Ottawa, Toronto en Vancouver. Met tot 11 vluchten per dag en wel 70 vluchten per week, biedt Air Canada de reizigers dagelijks meer rechtstreekse vluchten tussen Londen Heathrow en Canada dan om het even welke andere luchtvaartmaatschappij. 'Het doet ons erg veel plezier dat we Amsterdam kunnen toevoegen aan het internationale routenetwerk van Air Canada,'' zei marketingdirecteur ('Vice President, Marketing') Rupert Duchesne. 'Deze dienst bouwt voort op onze relatie met British Midland en zorgt ervoor dat passagiers de ruimst mogelijke keuze hebben van vluchten die aansluiten op onze lijnvluchten tussen Canada en Londen.'

'Het hoort tot het ondernemingsbeleid bij British Midland om code-sharing overeenkomsten aan te gaan met internationale luchtvaartmaatschappijen, en we zijn dan ook erg blij dat we deze uitbreiding van onze bestaande code-sharing relatie met Air Canada kunnen aankondigen,' zei Austin Reid, groepsdirecteur ('Group Managing Director') bij British Midland. 'Passagiers die tussen Canada en Nederland reizen, zullen nu over meer mogelijkheden beschikken bij het plannen van hun reis.' Air Canada is de grootste luchtvaartmaatschappij van Canada en is een oprichtend lid van de Star Alliance. Recent kreeg Air Canada voor haar dienstverlening een aantal internationale prijzen. Zo werd de luchtvaartmaatschappij door de lezers van Business Traveler International tot de 'Best Airline for Travel to Canada' gestemd. Bovendien werd Air Canada door het tijdschrift Air Transport World gekozen als beste 'Passenger Service airline' ter wereld. Tijdens de uitreiking van de '1999 OAG Airline of the Year Awards' werd Air Canada viermaal onderscheiden, onder meer als 'Best North American Domestic Airline' (beste Noord-Amerikaanse binnenlandse luchtvaartmaatschappij). Air Canada is volledig in privéhanden en biedt klanten vluchten naar meer dan 700 bestemmingen in meer dan 110 landen.

Voor nadere informatie - Air Canada: Robert Boulert (Passenger Sales - Offline Markets) +44-181-750-8411 of John Reber (Corporate Communications) +1-514-422-5676, of via het Internet: www.aircanada.ca; British Midland: Robert Nadin of Sarah Able, +44-1332-854266/4236, of via het Internet:
www.iflybritishmidland.com

17 mei 99 09:35