Verwelius nieuwe sponsor Ajax

Datum nieuwsfeit: 17-05-1999
AFC Ajax

Verwelius nieuwe sponsor Ajax
Amsterdam, maandag 17 mei 1999.

Ajax heeft volgend seizoen een nieuwe sponsor in zijn midden. De Amsterdamse club tekende vorige week donderdag met bouwmaatschappij Verwelius een sponsorcontract voor de duur van drie jaar. Ajax onderhoudt al jaren nauwe banden met de ontwikkelaar, bouwer, belegger en beheerder van onroerend goed.

'Verwelius is een oude trouwe Ajax-vriend met wie wij ons graag afficheren,' aldus bestuurlid commerciele zaken Ellerbroek. Het bestuurslid ziet duidelijke parallelen met Ajax. 'Verwelius is sinds de jaren vijftig uitgegroeid van een eenmanszaak tot een volwaardig internationaal bedrijf dat zijn vleugels heeft uitgeslagen over de hele wereld. Onze ambities komen overeen. Ajax is daarom zeer blij met deze waardevolle sponsor.'

De expertise van de nieuwe Official Sponsor komt goed van pas bij de realisatie van de internationale projecten van Ajax. De stedenbouwkundige- en archictectuur-kennis van Verwelius zal worden aangewend om totaalprojecten te ontwikkelen voor de buitenlandse jeugdopleidingen en clubs waar Ajax in participeert. Bovendien verzorgt Verwelius, gevestigd aan de Dam in Amsterdam, al sinds jaar en dag regelmatig voor passende huisvesting voor buitenlandse spelers van Ajax.

Sponsorcontract met Martinair verlengd

De relatie met Ajax-sponsor Martinair Holland zal met nog drie jaar worden verlengd. De nieuwe overeenkomst met de luchtvaartmaatschappij werd getekend na de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen, tegen RKC. Ajax-supporters kennen Martinair van de verzorging van uitreizen naar Europese wedstrijden. Martinair is al sinds 1979 sponsor van de club.