Foster Parents Adviesraad geïnstalleerd

Datum nieuwsfeit: 18-05-1999

De Foster Parents Adviesraad geïnstalleerd

Op 17 mei jl. heeft het bestuur van Stichting Foster Parents Plan Nederland de Foster Parents Adviesraad officieel geïnstalleerd. Deze onafhankelijke adviesraad gaat het bestuur en de directie van Foster Parents Plan adviseren over belangrijke onderdelen van het beleid. De nadruk zal hierbij liggen op de communicatie tussen Foster Parents en de kinderen in de ontwikkelingslanden.Hiermee wil de organisatie haar Foster Parents meer betrekken bij haar werk. De negen leden van de adviesraad zijn Foster Parent en komen uit alle delen van Nederland.

De leden van de adviesraad zijn benoemd op voordracht van een onafhankelijke kiescommissie, bestaande uit vrijwilligers van Foster Parents Plan. Tot voorzitter werd benoemd de heer Dick Westendorp, thans directievoorzitter van de Consumentenbond.

Via Stichting Foster Parents Plan Nederland zijn momenteel ruim 370.000 kinderen financieel geadopteerd. De organisatie heeft in Nederland een vrijwilligersnetwerk van 700 mensen. Het bestuur ziet de oprichting van deze adviesraad als een logische stap in het streven naar een zo transparant mogelijke organisatie.

Foster Parents

last updated: 18/05/99