Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Helmond

Persberichten 18 mei 1999/

Berichten uit Helmond en Eindhoven
Helmond: Snelheidscontrole

Maandag 17 mei is tussen 18.45 en 20.30 uur, een snelheidscontrole gehouden op de Engelseweg. Daarbij zijn 622 bestuurders op hun snelheid gecontroleerd. 196 bestuurders reden sneller dan de toegestane 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 110 km/u.

Helmond: Doorgereden na ongeval
Een 18-jarige Helmonder is maandag 17 mei omstreeks 22.50 uur aangehouden op de Haaglaan. De man had even daarvoor met een auto een ongeval veroorzaakt. De man die nog niet in het bezit van een rijbewijs is, had als bestuurder van een auto, twee andere geparkeerde auto's aangereden, op de Haaglaan. Daarna was de man te voet vertokken. Bij nader onderzoek bleek dat de man onder invloed van alcohol verkeerde. bij de ademanalyse blies hij 320 ug/l (bijna 0,75 promille) Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Inbraak in bedrijf
Vandaag is omstreeks 00.50 uur ingebroken in een bedrijf aan de 1e Tussendijk. Door een ruit te vernielen wist men in het kantoor te komen. Uit het kantoor is een lade met onbekende inhoud weggenomen.

Eindhoven: Gestolen bromfiets aangetroffen
Een 15-jarige Eindhovenaar is maandag 17 mei omstreeks 21.15 uur aangehouden op de Poolsterlaan. De jongen reed op een snorfiets die niet was voorzien van een verzekeringsplaatje. Bij verder onderzoek bleek dat de snorfiets als gestolen stond gesignaleerd. De jongen is daarop aangehouden. Na verhoor is hij heengezonden. De bromfiets is inbeslaggenomen.

Eindhoven: Man zwaait met mes
Een 33-jarige man uit Helmond is maandag 17 mei omstreeks 21.34 uur aangehouden op de Boschdijk. De man had even daarvoor met een mes staan zwaaien op de Neckerspoel en daarbij ook anderen bedreigd. Bij zijn aanhouding was de man nog in het bezit van het mes. Het mes is daarop inbeslaggenomen. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man steelt motorfiets
Maandag 17 mei is omstreeks 23.05 uur, een 22-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden op de Stratumsedijk. De man had even daarvoor op de Vestdijk een motorfiets gestolen. Nadat deze melding aan de politiesurveillances was doorgegeven, zag de bemensing van een politieauto, de 22-jarige met de motor lopen op de Stratumsedijk. De man is ingesloten. De motor in beslag genomen.

Eindhoven: Onder invloed
Een 47-jarige inwoner van Best is vandaag omstreeks 00.45 uur, betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met zijn auto over de Boutenslaan. Bij de ademanalyse blies de man 1,0 promille. Met een rijverbod en een proces-verbaal is de man, te voet, heengezonden.

Eindhoven: Diefstal auto's
Maandag 17 mei omstreeks 17.50 uur, bleek een personenauto te zijn ontvreemd vanaf de Generaal van Haersoltelaan. Het gaat om een zwarte Mazda 323.

Een 19-jarige inwoner van Geldrop en een 20-jarige inwoner van Eindhoven zijn vandaag omstreeks 04.40 Uur aangehouden. Het tweetal reed in een auto over de Loostraat in Eindhoven. Bij het zien van een politieauto verhoogde de bestuurder zijn snelheid aanzienlijk. Na een korte achtervolging, bracht die bestuurder de auto tot stilstand, waarna hij en de bijrijder er te voet van door wilden gaan. De politiemensen waren echter sneller en zij konden het tweetal aanhouden. De auto, een Opel Kadett bleek even daarvoor te zijn gestolen vanaf een parkeerplaats aan de Pisanostraat. Het tweetal is ingesloten.