Computer Associates en 3com breiden samenwerking uit

Datum nieuwsfeit: 18-05-1999

COMPUTER ASSOCIATES EN 3COM BREIDEN SAMENWERKING ROND NETWERKMANAGEMENT UIT

CA'S SWITCH MANAGEMENT OPTION ONDERSTEUNT 3COM 'SWITCHES'; CA'S UNICENTER TNG EN NETWORKIT PRO BIEDEN NAADLOZE INTEGRATIE MET 3COM'S TRANSCEND NETWORK CONTROL SERVICES

Nieuwegein / Islandia, NY, 18 mei 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) en 3Com gaan nauw samenwerken om gezamenlijke klanten een geïntegreerde oplossing voor netwerkmanagement te kunnen aanbieden. De integratie zal gebruikers in staat stellen om optimaal gebruik te maken van CA's enterprise management-oplossing Unicenter TNG, de geavanceerde 'standalone' netwerkmanagementoplosing NetworkIT Pro en 3Com's Transcend Network Control Services. Gebruikers kunnen hierdoor sneller problemen lokaliseren, de beschikbaarheid van het netwerk verbeteren, efficiënter gebruik maken van het beschikbare IT-personeel, en gebruik maken van een pro-actief en een op regels gebaseerd beheer.

CA en 3Com zullen zich in het kader van de samenwerking in eerste instantie concentreren op twee aspecten. Unicenter TNG Switch Management Option zal 'out of the box' netwerkapparatuur van 3Com als de CoreBuilder 9000 en 3500 en de SuperStack II 1100 en 3300 productlijnen kunnen ontdekken, identificeren en in de te beheren netwerkstructuur vastleggen. Bovendien zullen de twee bedrijven zorgdragen voor een nauwe integratie tussen NetworkIT Pro en Transcend Network Control Services.

De Unicenter TNG Switch Management Option maakt het netwerkmanagers mogelijk om zowel de fysieke als de logische structuur van een rond 'switches' opgebouwd netwerk te beheren. Met de Switch Management Option kunnen beheerders Layer-3- en Layer-2-netwerkstructuren bekijken en beheren. Bovendien kunnen zij gebruik maken van CA's intuïtieve 'point-and-click' interface om verbindingen op basis van 3Com-apparatuur te configureren.

"Netwerk 'switches' met een hoge beschikbaarheid zoals 3Com's CoreBuilder-productlijn worden in netwerkinfrastructuren steeds belangrijker om te kunnen inspelen op de behoefte aan flexibiliteit en bandbreedte", zegt Yogesh Gupta, 'CA senior vice president of product strategy'. "Door gebruik te maken van de Unicenter TNG Switch Management Option kunnen netwerkmanagers het beheer van hun 'switches' op naadloze wijze integreren met het beheer van de rest van hun technische infrastructuur."

Integratie van NetworkIT Pro en Transcend Network Control Services maakt het voor 3Com-gebruikers mogelijk om het beheer van hun netwerk in een managementomgeving onder te brengen die de gehele technische infrastructuur afdekt. Hierdoor wordt pro-actief beheer van 3Com-apparatuur mogelijk. Deze oplossing maakt optimaal gebruik van zowel de beheerfaciliteiten van Transcend als de Open API's en de voorzieningen voor Business Process Views, Common Object Reporitory en Policy-Based Management van Unicenter TNG.

"De krachtige combinatie van Transcend Network Control Services en CA's Unicenter TNG maakt het klanten mogelijk om op een efficiënte wijze hun technische infrastructuur en de daarin gebruikte hulpmiddelen te beheren", zegt Kathy Rocha, 'vice president and general manager' van 3Com's Network Management Division. "Deze integratie biedt grote voordelen voor gebruikers die trachten de 'cost of ownership' te verlagen terwijl zij tegelijkertijd hun concurrentievoordeel als gevolg van het gebruik van moderne technologie willen vergroten."

De nu aangekondigde samenwerking is een verdere uitbreiding van de reeds bestaande relatie tussen CA en 3Com op het gebied van beheeroplossingen. Gebruikers hebben enthousiast gereageerd op de aangekondigde plannen. "Als gebruiker van zowel Unicenter TNG als Transcend Network Control Services zijn wij zeer te spreken over de nu aangekondigde integratie", zegt Darren Robbins, 'communications services director' van Allstate Insurance Corp. "De samenwerking tussen 3Com en CA zal ons in staat stellen ons wereldwijde netwerk beter te beheren."

Met wereldwijd meer dan 200 miljoen gebruikers verbindt 3Com Corporation meer mensen en informatie dan welke andere netwerkaanbieder ook. 3Com levert zowel innovatieve producten die toegang tot informatie bieden als netwerkoplossingen aan kleine, middelgrote en grote organisaties, telecommunicatieaanbieders en netwerk-providers, oem-aanbieders en eindgebruikers. Meer informatie is te vinden op www.3com.com en de speciaal voor de pers ingerichte Internet-pagina's op www.3com.com/pressbox/info/index.html.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager